Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development (CROSBI ID 585778)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Požega, Željko ; Crnković, Boris Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development // 2nd International Scientific and Expert Conference "Technics, Education, Agriculture and Management" (TEAM 2010) : proceedings. Osijek, 2010. str. 1-12

Podaci o odgovornosti

Požega, Željko ; Crnković, Boris

engleski

Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development

U suvremenom društvu u kojem se naglasak stavlja na važnost ljudskog kapitala i obrazovanja za gospodarski, ekonomski, kulturni i društveni razvoj, posebna se pozornost usmjerava na obrazovni sustav i poboljšanje kako formalnog, tako i neformalnog dijela obrazovanja, a sve u cilju razvijanja svijesti ljudi o nužnosti što kvalitetnijeg i što dugotrajnijeg cjeloživotnog obrazovanja. Pri tome se nedovoljno pozornosti daje samim učiteljima, nastavnicima i profesorima u osnovnim, srednjim i visokim školama te fakultetima, kvaliteti njihovog znanstvenog, nastavničkog i istraživačkog rada, kao i visini njihovih primanja te koliko su adekvatno nagrađeni i zadovoljni profesori u korelaciji sa kvalitetnim obrazovnim sustavom. Upravo iz toga razloga nužno je podizati kvalitetu rada profesora u svim institucijama obrazovnog sustava te raditi na podizanju razine njihovih primanja budući da će samo onaj sustav koji bude u stanju najbolje kadrove usmjeriti u profesorska zvanja institucija obrazovnog sustava te osigurati im adekvatne i visoke plaće moći računati na najefikasniju reprodukciju mladih i visokoobrazovanih kadrova te posredno i značajan pozitivan utjecaj visokokvalitetnog obrazovnog sustava na više i brže stope ekonomskog i društvenog razvitka. Istraživanje u ovome radu, koje se bavi analizom plaća profesora u obrazovnom sustavu kao determinantom društvenog razvoja, podijeljeno je u tri dijela. U prvom dijelu daje se kratki teoretski pregled varijabli koje se u radu koriste kao adekvatni pokazatelji stupnja razvijenosti obrazovnog sustava kao i stupnja ekonomskog i društvenog razvitka promatranih zemalja svijeta. U drugom dijelu rada prikazana je metodologija rada i objašnjeni podaci koji su korišteni za istraživanje i analizu po zemljama svijeta. Prikupljeni podaci odnose se na uzorak od 36 zemalja svijeta te njihovim statističkim podacima o plaćama profesora u osnovnim školama, plaćama profesora u srednjim školama, plaćama profesora na fakultetima te bruto domaćem proizvodu per capita (prema paritetu kupovne moći) za 2006. godinu. Radi se o službenim, javno objavljenima, statističkim podacima za 36 zemalja svijeta Organisation for Economic Cooperation and Development, a plaće i bruto domaći proizvod per capita izraženi su u američkim dolarima. U trećem dijelu rada daje se analiza i interpretacija rezultata provedenih istraživanja koji prikazuju utjecaj plaća profesora u obrazovnom sustavu na ekonomsku razvijenost zemalja svijeta. Istraživanje je imalo za cilj testirati hipotezu da plaće profesora u cjelokupnom obrazovnom sustavu (osnovne škole, srednje škole, fakulteti) imaju značajan pozitivan utjecaj na ekonomski razvoj. Iz navedene hipoteze proizlazi da je ulaganje u obrazovanje i podizanje razine plaća profesora u cjelokupnom obrazovnom sustavu važan čimbenik ekonomskog i društvenog razvitka te da je ulaganje u obrazovanje i obrazovni sustav nužno i ključno za postizanje većih i bržih stopa rasta životnog standarda svakog pojedinca.

salaries ; teachers ; education ; human capital ; social development

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-12.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2nd International Scientific and Expert Conference "Technics, Education, Agriculture and Management" (TEAM 2010) : proceedings

Osijek:

Podaci o skupu

International Scientific and Expert Conference "Technics, Education, Agriculture and Management" (2 ; 2010)

ostalo

17.03.2010-18.03.2010

Kecskemét, Mađarska

Povezanost rada

Ekonomija