Međunarodni programi financiranja znanosti i razvoja (CROSBI ID 46157)

Prilog u knjizi | stručni rad

Spahić, Amir Međunarodni programi financiranja znanosti i razvoja // Projekti u znanosti i razvoju - Europski programi / Divjak, Blaženka (ur.). Varaždin, 2009. str. 10-33

Spahić, Amir

Međunarodni programi financiranja znanosti i razvoja

Ova je knjiga je prvenstveno namijenjena istraživačima, privrednicima i djelatnicima u javnim poduzećima koji imaju ideju za inovativni, razvojni ili istraživački projekt. Nadalje, ona se može koristiti i kao vrijedna literatura u procesu obrazovanja projektnih menadžera u znanosti i razvoju te kao udžbenik za mlade znanstvenike tijekom njihovog poslijediplomskog studija. Danas je imperativ da se znanstveno-istraživački rad organizira i uobličava preko projekata i da se na taj način podiže efikasnost, ali i osiguravaju financijska sredstva za istraživanje i razvoj. S druge strane, znanstveno-istraživački i razvojni projekti rijetko su nacionalni jer je znanstveno i razvojno istraživanje posao koji zahtjeva visoke i raznovrsne kompetencije te međunarodno umrežavanje, a i izvori financijskih sredstava su često nadnacionalni. Stoga ova knjiga pokrivati teme iz projektnog menadžmenta međunarodnih projekata u znanosti i razvoju. U uvodnom dijelu knjige donosimo kratki prikaz Tempus projekta u čijem je okviru knjiga nastala, a nakon toga obrazlažemo tezu o nužnosti projektnog pristupa i međunarodnog partnerstva u projektima istraživanja i razvoja. Nakon toga knjiga je podijeljena na četiri glavne cjeline: • Projektni menadžment međunarodnih projekta • Financijski i pravni aspekti međunarodnih projekta • Marketing i generičke vještine za međunarodne projekte • ICT vještine za međunarodne projekte. Sadržaj knjige rezultat je rada dvadesetak autora koji imaju iskustva u prijavljivanju, implementaciji i vođenju međunarodnih projekata u znanosti i razvoju, ali su i stručnjaci u područjima projektnog menadžmenta, prava, ekonomije i financija, matematike, odlučivanja, informatike, psihologije, komunikologije, hrvatskog i engleskog jezika itd. Ovaj interdisciplinarni tim je okupljen oko međunarodnog Tempus projekta Enhancing Absorption Capacity of EU Programmes in Croatia, koji je započeo s radom 2007. godine, a u sklopu kojeg su razvijena četiri modula za cjeloživotno obrazovanje. Četiri glavne cjeline u ovoj knjizi prate sadržaje razvijenih edukativnih modula.

Projekti, Znanost, Razvoj, Europski programi, Financiranje

International funding programmes for research and development

Projects, Research, Science, Development, EU Programmes, Financing