Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Okrutnost i nasilje nad djecom globalni problem : obrazovanjem do prevencije (CROSBI ID 585966)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zloković, Jasminka ; Klapan, Anita Okrutnost i nasilje nad djecom globalni problem : obrazovanjem do prevencije // IV. mednarodni kongres dijaških domov : Modeli vzgoje v globalni družbi : zbornik prispevkov = IV. International congres of boarding schools : Models of Education in Global Society : proceedings / Seneković, Marija ; Dečman-Dobrnjič, Olga ; Ferk, Jasmina et al. (ur.). Ljubljana: Društvo vzgojiteljev dijaških domov Slovenije, 2012. str. 20-25

Podaci o odgovornosti

Zloković, Jasminka ; Klapan, Anita

hrvatski

Okrutnost i nasilje nad djecom globalni problem : obrazovanjem do prevencije

Unatoč pokušajima u prikazivanju djetinjstva kao sigurnog, sretnog i «zaštićenog životnog perioda» postoje mnogi argumenti o tome da je uskraćivanje prava djeci na život, razvoj i dostojanstvo globalni problem.Ovi problemi i nadalje predstavljaju tabu temu a rijetki entuzijasti ponekad i Don Quijotovski suočavaju se sa nerazumijevanjem i negiranjem evidentnog društvenog problema. Legislativa bez šireg socijalnog konteksta u kojem se razvija i potiče kultura odgovornosti o svakoj osobi posebice djeci čini se analognim «socijalnom manekenstvu». Polazeći sa stajališta humanističko-razvojne paradigme poticanje razvoja i zaštita djece nužno mora na horizontalnoj razini prevencije (promicanje odgojnih i moralnih vrijednosti, provedivost zakona, institucionalna i interdisciplinarna povezanost i dr.) uključiti i sustav cjeloživotnog obrazovanja i učenja roditelja, odgajatelja, učitelja, kreatora obrazovne i socijalne politike. Programi cjeloživotnog obrazovanja i učenja u Hrvatskoj kao i u većini susjednih zemalja tek sporadično obuhvaćaju sadržaje kojima se potiče primjerena (i neagresivna) skrb o djeci, briga o sebi i zdravlju, ljudska prava, pozitivni životni stilovi, pozitivni odnosi u obitelji ili tolerantni međuljudski odnosi u široj okolini. Različita znanstvena stajališta i klinička iskustva dozvoljavaju optimističan zaključak kako je u prevenciji i suzbijanju neprimjerenih ponašanja prema djeci često učinkovita pravodobna i primjerena edukacija (odraslih). U nizu obiteljskih terapija koje se provode jedna od perspektivnih je i edukacijska fokusirana na poticanje pozitivnog ponašanja i funkcioniranja roditelja. U redefiniranju šire društvene prakse autorice s aspekta pedagoške znanosti posebice obiteljske pedagogije i andragogije predlažu neke mogućnosti kojima bi se potencijalno mogla smanjiti velika razlika između deklarativnog i stvarnog stanja okrutnih i nasilnih odnosa odraslih prema djeci.

djeca; nasilje; prevencija; rizična ponašanja; roditelji; učitelji; prevencija; odgoj; odgojne vrijednosti; cjeloživotno učenje

Sažetak rada objavljen je u Knjizi sažetaka ; str. 21-23. ; COBISS.SI-ID 69280257

engleski

cruelty and violence against children global problem : education to prevention

nije evidentirano

children; violence; risky lifestyles; parents; teachers; primary prevention; education; educational values; lifelong learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

20-25.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

IV. mednarodni kongres dijaških domov : Modeli vzgoje v globalni družbi : zbornik prispevkov = IV. International congres of boarding schools : Models of Education in Global Society : proceedings

Seneković, Marija ; Dečman-Dobrnjič, Olga ; Ferk, Jasmina ; macura, Dušan

Ljubljana: Društvo vzgojiteljev dijaških domov Slovenije

978-961-269-647-4

Podaci o skupu

Mednarodni kongres dijaških domov : Modeli vzgoje v globalni družbi (4 ; 2012)

pozvano predavanje

29.03.2012-30.03.2012

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Pedagogija