Porodica kao sistem- funkcionalnost i resursi osnaživanja (CROSBI ID 770450)

Druge vrste radova | ostalo

Zuković, Slađana Porodica kao sistem- funkcionalnost i resursi osnaživanja // 2012. 2012.

Zuković, Slađana

Porodica kao sistem- funkcionalnost i resursi osnaživanja

Izazovi koji su proizvod promjena životnog stila u kombinaciji sa iskušenjima koje nosi suvremeni život stvaraju plodno tlo za nova promišljanja o obitelji, nadasve kada je riječ o prepoznavanju primjerenih resursa za izgrađivanjem snažnog i ispunjenog obiteljskog života. Važno je naglasiti da su istraživanja o obitelji tijekom 20.-og stoljeća uglavnom bila fokusirana na obitelji s problemima i na pitanje zašto su neke obitelji neuspješne u ispunjavanju svojih funkcija, dok je malo alternativnih pristupa koji bi se fokusirali na obitelji koje dobro funkcioniraju i koji bi pomogli da se nađe odgovor na pitanja kako obitelj učiniti što uspiješnijom. U okviru prvog poglavlja ističe se specifičnost obitelji kao predmeta znanstvenog interesa autorice, drugo poglavlje je fokusirano na promatranje obitelji u svjetlu društvenih promjena pri čemu su apostrofirane promjene u samoj obitelji, izazovi i iskušenja sa kojima se suvremena obitelj susreće, kao i mogućnosti da na katnu između tradicionalizma i modernizma suvremena obitelj sačuva svoj identitet. Treće poglavlje bavi se ključnim teorijskim aspektima proučavanja funkcionalnosti obiteljskog sustava. Fokus je stavljen na eksploaraciju Cirkumpleks modela bračnih i obiteljskih sustava i na Dupli ABC_X model teorije stresa kao modela koji operacionaliziraju relevantne dimenzije obiteljske funkcionalnosti. Četvrto poglavlje ove studije je usmjereno na razmatranje razvojne dinamike obitelji, odnosno na koncept obiteljskog ciklusa, sa posebnim osvrtom na fazu obitelji sa adolescentom. U prilog ovome autorica prikazuje i rezultate empirijskog istraživanja koje se odnosilo na ispitivanje relevantnih dimenzija aktualnog i poželjnog stanja obiteljske funkcionalnosti procijenjene od strane adolescenata. Peto poglavlje odnosi se na razmatranje mogućih resursa osnaživanja obiteljskog sustava. razvoj obitelji je promatran iz kuta ekosistemskog pristupa zasnovanog na Bronfenbrenerovoj ekološkoj teoriji razvoja kao osnove ekološkog modela razvoja obitelji,

funkcioniranje obitelji; odnosi u obitelji; kohezija; fleksibilnost; komunikacija; kompetencije

Izdavač: Pedagoško društvo Vojvodine, Novi Sad ; Za izdavača. Akademik Grozdanka Gojkov Recenzenti: prof.dr.sc. Radovan Grandić, Novi Sad prof.dr.sc. Adila Pašalić-Kreso, Sarajevo prof.dr.sc. Jasminka Zloković, Rijeka

The family as a system-functionality and resources of empowerment

family functioning; family relationships; cohesion; flexibility; communication; competence

2012