Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ekološka svjesnost potrošača kao čimbenik daljnjeg razvitka marketinga (CROSBI ID 372290)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Marija Ham Ekološka svjesnost potrošača kao čimbenik daljnjeg razvitka marketinga / Meler, Marcel (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2012

Podaci o odgovornosti

Marija Ham

Meler, Marcel

hrvatski

Ekološka svjesnost potrošača kao čimbenik daljnjeg razvitka marketinga

U hrvatskoj marketinškoj teoriji, a sve više i u praksi, može se susresti teza o nužnosti ugrađivanja ekološke vrijednosti u marketinške strategije i programe gospodarskih subjekata kao mogućeg izvora konkurentske prednosti, a uskoro i kao uvjeta konkurentskog pariteta, ponajprije na međunarodnom tržištu. Također, ističe se i poželjnost poticanja i izgradnje ekološke svjesnosti pojedinaca, gospodarskih subjekata i društva općenito. Jasno je da ostvarenje i jednog i drugog cilja mora biti utemeljeno na znanju o ekološkoj svjesnosti, kao i na znanju o demografskim, socio-ekonomskim i psihografskim osobitostima zelenih potrošača, ali i ostalih segmenata potrošača prema razini ekološke svjesnosti i poduzetim ekološki usmjerenim aktivnostima. Sustavna istraživanja i dublje analize ovog tipa o hrvatskim potrošačima, do sada nisu bila dostupna. Iako su ekološki problemi globalne naravi, moguće je očekivati da će se razina ekološke svjesnosti potrošača, pa tako i struktura segmenata prema tom kriteriju u Republici Hrvatskoj, razlikovati u odnosu na druge zemlje ponajprije zbog utjecaja čimbenika kao što su: obrazovni sustav, zakonska regulativa, mediji i njihova osjetljivost na ekološke probleme, sustav moralnih i etičkih načela, životni standard te ozbiljnost ekoloških problema na prostoru i u neposrednoj blizini Republike Hrvatske. Zbog toga je potrebno stvarati specifičnu, sveobuhvatnu i dinamičnu bazu znanja o ekološkoj svjesnosti i ekološki usmjerenom ponašanju potrošača u Republici Hrvatskoj. Osnovni ciljevi ove doktorske disertacije u cjelini mogu se sažeti u sljedećem: 1. Pružiti teorijsku podlogu za razumijevanje ključnih predmetnih pojmova te definirati i opisati nova pravila, pretpostavke i izazove koji čine i određuju novu marketinšku paradigmu utemeljenu na jačanju ekološke svjesnosti. 2. Prikupljanjem i analiziranjem sekundarnih podataka iz dostupne relevantne literature i prethodno provedenih istraživanja kao i primarnih podataka iz vlastitog istraživanja, doprinijeti razvitku zelenog marketinga i marketinške znanosti u Republici Hrvatskoj i u svijetu. 3. Dobiti uvid u općenitu percepciju problemske situacije od strane društvenih dionika u Republici Hrvatskoj, testirati primjenjivost nekih mjernih instrumenata, donijeti određene zaključke vezane uz stanje i operacionalizaciju ekološke svjesnosti potrošača te stvoriti podlogu za buduća istraživanja u okviru ove tematike.

ekologija; održivi razvitak; svjesnost potrošača; zeleni marketing;

nije evidentirano

engleski

Ecological consciousness of consumers as a factor for further marketing development

nije evidentirano

ecology; sustainable development; conusmer consciousness; green marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

448

17.05.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija