Subverzija marginalizma u drami Eva nije Adam (CROSBI ID 184168)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Oklopčić, Biljana
hrvatski
Subverzija marginalizma u drami Eva nije Adam
Ovaj je rad analiza drame Lydie Scheuermann Hodak Eva nije Adam iz očišta feminističke i queer teorije. Premještanjem naglaska sa spola na rod drama je pokazala fleksibilnost granica kojima se inače odvajaju spolovi. Rod kao kulturalni konstrukt omogućio je prodor ženskog (feminine) u muško (masculine) rezultirajući muževnom ženom kao što je Onyx koja se s lakoćom kreće u toj ulozi. Brisanje, ili barem pomjeranje, granica spolova i rodova omogućilo je ovim ženskim likovima izlaz iz okvira patrijarhalne ideologije koja žene poima kao objekte. Kao subjektima, Heleni i Onyx dano je pravo na govor. Na taj način one su stekle kontrolu nad jezikom kao tipično muškim konstruktom kojim dominira logika i apstrakcija te je stoga refleksija patrijarhalnih interesa. Tim subverzivnim činom postale su disruptivno tijelo koji govori. Dodatni poticajni impuls ove drame treba potražiti i u čitavom nizu ostalih aktualnih problema i pitanja s kojima se susreće moderno društvo: kritici braka kao institucije, disfunkcionalnosti patrijarhalne obitelji i patrijarhalnih vrijednosti, kritici potrošačkog društva, zloporabi znanosti i tehničkih dostignuća, problematici umjetnosti kao potrošne robe.
Eva nije Adam; feministička kritika; queer teorija; homoseksualnost
nije evidentirano
engleski
Subversion of Marginality in the Play Eve is not Adam
nije evidentirano
Eve is not Adam; feminist criticism; queer theory; homosexuality
nije evidentirano