Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Comprehension and production of relative clauses in school-aged children with specific language impairment (CROSBI ID 586716)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Balija, Maja ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Hržica, Gordana Comprehension and production of relative clauses in school-aged children with specific language impairment. 2012

Podaci o odgovornosti

Balija, Maja ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Hržica, Gordana

engleski

Comprehension and production of relative clauses in school-aged children with specific language impairment

Usvajanje rečenica s umetnutim strukturama predstavlja visoko dostignuće jezičnog razvoja (primjerice, Kidd i Bavin 2002), a odgovori na pitanja koja su se nametnula istraživanjima gotovo svih aspekata sintaktičkog razvoja i danas su najčešće traženi u istraživanjima odnosnih rečenica (Hakuta 1981). Pri tome se u literaturi o jezičnom usvajanju pod tim širokim nazivom redovito misli na ono što se u kroatističkoj literaturi naziva atributnim odnosnim rečenicama. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razumijevanje i proizvodnju atributnih odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT). Djeca s posebnim jezičnim teškoćama pokazuju brojne teškoće u proizvodnji, ali i razumijevanju složenih rečeničnih struktura (van der Lely 1996 ; Bishop i sur. 2000), pri čemu se najviše ističu teškoće s rečenicama čije razumijevanje i proizvodnja zahtijevaju određena pomicanja rečeničnih elemenata (Friedmann i Novogrodsky 2004). Sudionici su istraživanja podijeljeni u dvije skupine: 20 djece s PJT-om i 20 djece urednog jezičnog razvoja u dobi 6 ; 9 – 10 ; 9. Ispitivani su na zadatku razumijevanja i zadatku proizvodnje. Razumijevanje je ispitano zadatcima odabira slike na slikovnom predlošku, a proizvodnja zadatkom preferencije (prilagodba materijala Novogrodsky i Friedman 2006.). Rezultati na obje skupine zadatka pokazuju kako djeca s PJT-om imaju značajnih teškoća u razumijevanju i proizvodnji atributnih odnosnih rečenica. Teškoće se povećavaju sukladno sintaktičkoj složenosti struktura, pri čemu su kao čimbenici povećanja sintaktičke složenosti rabljeni pomak sintaktičke uloge surečenice s obzirom na glavnu rečenicu te središnje mjesto umetanja rečenice. Nadalje, rezultati usporedbe postignuća u razumijevanju i proizvodnji također pokazuju nerazmjer. Konačno, analiza pogrešaka potvrđuje pretpostavke o kvalitativno različitoj izvedbi djece s PJT-om od izvedbe kontrolne skupine.

language acquisition; spacific language impairment; relative clauses

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, XXVI. međunarodni znanstveni skup Jezik kao informacija

predavanje

11.05.2012-13.05.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija