Ispreplitanje urbane i prirodne scenografije otoka Brača (CROSBI ID 372372)

Nejašmić, Nera Ispreplitanje urbane i prirodne scenografije otoka Brača / Bojanić Obad Šćitaroci, Bojana (mentor); Zagreb, Arhitektonski fakultet, . 2012

Nejašmić, Nera

Bojanić Obad Šćitaroci, Bojana

Ispreplitanje urbane i prirodne scenografije otoka Brača

Cilj rada bio je prepoznati vrijednosti iz prošlosti i odgovoriti na pitanja o budućnosti otoka na primjeru južne strane kao reprezentativnog primjera otočne problematike. Uključenjem zaboravljene scenografije unutar mikroambijenata, njihovim povezivanjem kroz postojeće, zaboravljene i reaktivirane putove u obliku specifičnog lungomara, suvremenim poimanjem cjelogodišnjeg turizma i aktiviranjem uspavanog lokalnog stanovništva stvorena je suvremena scenografija. Vidilica povezuje istočnu i zapadnu stranu otoka. Ona je šetnica, postojeći put, staza i lungomare, koji je podignut gore, a ne dolje uz obalu, penje se i do 750 m visine i nudi sagledavanje isječaka, sekvenci otoka na kojima se odvija zaboravljena scenografija (napuštena pastirska sela i stanovi, tajanstveni samostani, crkvice i prirodni fenomeni). Ona šeta južnim vrhuncima, mijenja svoj profil i spušta se u pojedine lokalitete zaboravljenim putovima, povremeno zaviruje i otkriva nam more ispod, a povremeno ostaje u unutrašnjosti, do 3 km od obale, u kojoj nemamo osjećaj da smo na otoku. Ona je kopnena jednako koliko i morska. Na njoj se nalaze Les Follies, točke zaustavljanja koje oduzimaju dah, usmjeravaju pogled ili sugeriraju smjer kretanja. One su ili predmetna signalizacija, umjetnička instalacija, urbana oprema ili montažni objekt.

Brač ; urbano ; prirodno ; scenografija

Urban and natural scenography fusion on Brač island

Brač ; urban ; natural scenography