Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učenička percepcija srednjoškolskih udžbenika (CROSBI ID 586864)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Matijević, Milan ; Rajić, Višnja ; Topolovčan, Tomislav Učenička percepcija srednjoškolskih udžbenika // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 66-67

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan ; Rajić, Višnja ; Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Učenička percepcija srednjoškolskih udžbenika

Udžbenik je, pored učitelja, najvažniji izvor znanja za učenike. Tijekom školovanja učenicima se nude brojni udžbenici koji im pobliže objašnjavaju nastavne sadržaje i pomažu u stjecanju važnih kompetencija (npr. naučiti kako se uči, naučiti rješavati probleme itd.). Prema tome, učenici su najkompetentniji procjenjivati obilježja i prikladnost udžbenika. U listopadu 2011. godine organizirano je istraživanje koje je imalo za cilj utvrditi kako učenici srednje škole percipiraju udžbenike koje su koristili proteklim godinama školovanja (N=734). Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik u strukturi kojega se nalazi Osgoodov semantički diferencijal sa 14 bipolarnih čestica. U ovom radu prezentira se dio rezultata koji se odnose na problem istraživanja: postoji li razlika u percepciji udžbenika kod učenika 4. razreda srednjih škola s obzirom na spol i vrstu škole (gimnazije i strukovne škole). Uzorak četvrtih razreda sastojao se od učenika srednjih strukovnih škola i gimnazija (N = 264), odnosno 125 (47, 3%) učenika strukovnih škola (tehničke i ekonomske) i 139 (52, 7%) učenika gimnazija. Istraživana je učenička percepcija pojmova vezanih uz udžbenike, te se na razini cjelokupnog uzorka računala aritmetička sredina svake pojedine skale (7 stupnjeva). Učenici najpozitivnije doživljavaju korisnost udžbenika i njihovu sustavnost. Rezultati istraživanja ukazuju na to da ne postoji statistički značajna razlika u percepciji udžbenika s obzirom na spol ispitanika, dok postoji statistički značajna razlika u percepciji udžbenika s obzirom na školu koju učenik pohađa. Istraživanjem je utvrđeno da u pojedinim aspektima učenici strukovnih srednjih škola pozitivnije percipiraju udžbenike. Učenicima srednjih škola su udžbenici važan izvor informacija i znanja iz područja struke. S obzirom na još uvijek dominirajuća nastava usmjerenu na nastavnika (nastavnik „realizira“ program u vidu predavačko-prikazivačke nastave) i dječaci i djevojke su u istom (pasivnom) položaju, pa je to vjerojatno razlog za nepostojanje statistički značajne razlike između ta dva podskupa ispitanika. Ipak, većina učenika percipira udžbenik kao koristan izvor znanja i pomoćno sredstvo za učenje jer nastavnici uobičajeno ispituju i ocjenjuju ono što piše u udžbenicima.

udžbenik; srednja škola; gimnazija; nastava usmjerena na nastavnika; strukovne srednje škole

Najavljena je objava cjelovita rada u Zborniku radova ovog skupa

engleski

Students' Perception of Secondary School Textbooks

nije evidentirano

textbooks; secondary schools; grammar school; teacher-centred education; vocational secondary schools

nije evidentirano

Podaci o prilogu

66-67.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktički izazovi

Peko, Anđelka

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-29-8

Podaci o skupu

Didaktički izazovi

predavanje

24.05.2012-25.05.2012

Slavonski Brod, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija