Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku (CROSBI ID 586865)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bognar, Ladislav ; Matijević, Milan Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 25-26

Podaci o odgovornosti

Bognar, Ladislav ; Matijević, Milan

hrvatski

Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku

Sveučilišni udžbenik Didaktike (Bognar i Matijević, 2003), koji je nastao prije dvadeset godina i do sada je doživio tri izdanja, nastao je kao rezultat višegodišnjeg angažiranja na mijenjanju nastave. U tim nastojanjima uočili smo da je nemoguće mijenjati nastavu ako se istovremeno ne mijenja i teorija na kojoj se ta nastava zasniva. Radi se o sinkroniziranom mijenjanju i teorije i prakse pri čemu i sami sudionici tog procesa doživljavaju osobnu promjenu. Događa se „suštinsko učenje“ (Rogers). Taj proces događao se osamdesetih godina prošlog stoljeća u specifičnim društvenim okolnostima. Burna europska događanja iz šezdeset i osme imala su utjecaj na demokratizaciju društva, ali su posebno utjecala na promjene u odgoju i obrazovanju. Sve je to imalo velik utjecaj na stanje u Hrvatskoj i tadašnjoj Jugoslaviji. U to vrijeme osniva se i Europski forum za slobodu u odgoju u kojem su aktivno sudjelovali i mnogi naši pedagozi, a autori ovog rada su i jedni od osnivača za Hrvatsku. Među hrvatskim pedagozima javljaju se mnogi zagovaratelji pluralizma u odgoju i obrazovanju. Tražeći nova praktična rješenja realizirali smo niz projekata od modela početnog školovanja do modela osnovne škole koji su zahtijevali nove teorijske pristupe i odmak od tradicionalnih didaktičkih koncepcija, proučili smo velik broj povijesnih i suvremenih didaktičkih pristupa i u traženju novih didaktičkih rješenja surađivali s velikim brojem vrsnih učiteljica i učitelja, ali i mnogim znanstvenicima. Proučili smo velik broj didaktičkih teorijskih pristupa i na osnovi tih bogatih izvora gradili cjeloviti vlastiti sustav koji je uvažavao dostignuti nivo spoznaja na području filozofije, psihologije, sociologije, pedagogije, didaktike i metodike. Ta Didaktika nije težila da bude odraz postojećeg nego teorija mogućeg pa je zato i ostala aktualna sve ove godine.

didaktičke teorije; didaktički pluralizam; metodologija; holistički pristup

nije evidentirano

engleski

Twenty Years of one Didactics : How we were creating Didactics

nije evidentirano

didactic theories; didactic pluralism; methodology of recsearch; holistic approach

nije evidentirano

Podaci o prilogu

25-26.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktički izazovi

Peko, Anđelka

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-29-8

Podaci o skupu

Didaktički izazovi

predavanje

24.05.2012-25.05.2012

Slavonski Brod, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija