Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prijedlog izgradnje modela za podršku odlučivanju u trgovini korištenjem metode transformacije vremenske serije (REFII) i Bayesove logike (CROSBI ID 372388)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mršić, Leo Prijedlog izgradnje modela za podršku odlučivanju u trgovini korištenjem metode transformacije vremenske serije (REFII) i Bayesove logike / prof.dr.sc. Vladimir Mateljan ; prof.dr.sc. Božidar Tepeš (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Mršić, Leo

prof.dr.sc. Vladimir Mateljan ; prof.dr.sc. Božidar Tepeš

hrvatski

Prijedlog izgradnje modela za podršku odlučivanju u trgovini korištenjem metode transformacije vremenske serije (REFII) i Bayesove logike

Svrha ovog rada je ponuditi rješenje odnosno metodologiju kojom je moguće analizirati raznorodne podatke uz pretpostavku da ih je moguće izraziti u obliku vremenske serije na bazi čega se gradi široko primjenjiv sustav za podršku odlučivanju posebno u trgovini. Rad opisuje model za podršku odlučivanju u trgovini baziran na odabranim metodama rudarenja podataka te na ulančavanju metoda rudarenja podataka, u konkretnom slučaju jedinstvene metode za transformaciju vremenske serije (REFII) i Bayesove mreže. Promatrajući točku u kojoj se događa kupnja nekog proizvoda rad daje prikaz i analizu tržišnih zakonitosti sa aspekta tvrtke koja proizvod stavlja na dostup kupcu te kupca koji se slijedom različitih motiva odlučuje za kupnju. Pojašnjeni su razlozi provođenja istraživanja ovakve vrste te razlog korištenja predloženog modela i pristupa. Prikazan je pregled radova povezane tematike te su predstavljene prednosti i ograničenja dosadašnjih radova odnosno prednosti predloženog pristupa. Prikazana je teoretska osnova na kojoj je izgrađen model uz komentare vezano na poslovnu i znanstvenu praksu i primjenu u stvarnim okolnostima. U konačnici, prikazan je model kroz faze nastajanja te je isti testiran na uzorcima podataka o prodaji odabranih grupa tekstilnih proizvoda i vremenskih prilika kombinirano sa podacima koji se tiču sezone i kalendara. U zaključnom dijelu navedene se smjernice daljeg razvoja modela te opisana primjenjivost u različitim granama trgovine.

podrška odlučivanju ; trgovina ; maloprodaja ; model podrške odlučivanju ; REFII model ; Bayesova mreža ; analiza tržišnih zakonitosti ; analiza tržišnog trenda ; predviđanje tržišnog trenda

nije evidentirano

engleski

Decision support model in retail based on unique time series transformation method (REFII) and Bayesian logic

nije evidentirano

decision support ; trade ; retail ; decision support model ; REFII model ; Bayesian networks ; analysis of market principles ; analysis of market trends ; forecasting market trends

nije evidentirano

Podaci o izdanju

171

16.02.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Matematika, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti