Interaktivna komunikacija s potrošačima u informatičkom okruženju (CROSBI ID 372406)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Mađarac, Goran
Grbac, Bruno
Jelenc, Lara
hrvatski
Interaktivna komunikacija s potrošačima u informatičkom okruženju
Korištenjem više istraživačkih metoda, magistrant je uspješno ostvario svrhu i ciljeve istraživanja, pridonoseći na taj način izradi modela efektivne interaktivne komunikacije s potrošačima u informatičkom okruženju koji predstavlja temelj za dugoročno profitabilnu suradnju zasnovanu na etičnosti u komunikacijskom procesu. Provedeno istraživanje i primijenjene znanstvene metode u obradi i prezentaciji rezultata istraživanja u sklopu rada, potvrđuju značajnu ulogu interaktivnosti u marketinškoj komunikaciji u informatičkom okruženju. Magistrant je u procesu dokazivanja postavljenih hipoteza analizi pristupio sa stajališta deskriptivne i inferencijalne statistike. Pri tome, korišteni su odgovarajući deskriptivni statistički pokazatelji karakteristični ordinalnim skalama, te sljedeće neparametrijske metode: hi-kvadrat test, Kolmogorov–Smirnov test, Mann-Whitney test, Friedmanov test i Sign test, kao i parametrijski t-test, korelacijska analiza i višestruka regresijska analiza. SAŽETAK: Efektivna interaktivna komunikacija s potrošačima u digitalnom okruženju temelj je na kojima počiva dugoročna suradnja, odnosno dugoročno profitabilni poslovni odnosi. Korisnici ili potencijalni potrošači na različite načine percipiraju razinu interaktivnosti u pojedinim informatičkim tehnologijama te interaktivnom sadržaju koji im je upućen. Zadatak poslovnih subjekata je istražiti preferencije i stavove svojih potrošača s ciljem prilagodbe on-line sadržaja njihovim željama i potrebama. Prvi korak u on-line interaktivnom komunikacijskom procesu čini zainteresiranost potrošača i spremnost na pristupanje marketinškoj poruci. Relevantnost i preporuka sadržaja čimbenici su od velike važnosti za ostvarenje prve razine interaktivnog odnosa. Doticaj prve razine interaktivnog komunikacijskog procesa otvara prostor daljnjim naporima usmjerenim ka kreiranju i oblikovanju pokretača razine uključenosti. Dublju uključenost korisnika ili potencijalnog potrošača možemo osigurati i osnažiti intuitivnim korisničkim sučeljem i prikladnim dizajnom informatičke tehnologije kroz što se interaktivna komunikacija i ostvaruje. Pojavom i dinamikom razvoja tehnoloških novina u informatičkome svijetu intuitivnost korisničkoga sučelja i dizajn informatičkih tehnologija pojavljuju se kao faktori na koje posebno treba obratiti pažnju – faktori koji su izravno povezani s interaktivnim iskustvom koje se prenosi na primaoca marketinškoga sadržaja. Dugoročna suradnja zasniva se na konstantnim novinama i osvježavanju komunikacijskog sadržaja, komunikaciji i podršci u realnom vremenu, kao i etičnosti u cjelokupnom interaktivnom komunikacijskom procesu. Kroz on-line interaktivne komunikacijske odnose korisnici su svakodnevno izloženi etičkim dilemama i upitno legalnim radnjama koje se odnose na prikupljanje, pohranjivanje i upotrebu osobnih podataka u svrhu marketinških aktivnosti. Dugoročno profitabilno poslovanje zasnovano na etičnosti u interaktivnom komunikacijskom procesu zahtijeva od poslovnih subjekata odgovorno i savjesno upravljanje prikupljenim podacima koje služe isključivo u svrhu ostvarivanja kvalitetnijih dugoročnih odnosa između poslovnog subjekta i ciljanog potrošača. Također, povjerenje i lojalnost potrošača potrebno je graditi iz temelja – etičnosti u interaktivnoj marketinškoj komunikaciji.
interaktivna komunikacija; spremnost; uključenost; dugoročna suradnja; etičnost
nije evidentirano
engleski
Interactive communication with consumers in the informatic environment
nije evidentirano
interactive communication; willingness; involvement; long term cooperation; ethics
nije evidentirano
Podaci o izdanju
121
30.05.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka