Comment tuer le souverain? (CROSBI ID 90451)
Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Blažević, Marin
francuski
Comment tuer le souverain?
Ovim tekstom autor analizira tranzicijske procese na hrvatskoj kazališnoj, a posredno i kulturnoj te političkoj sceni devedesetih. Većinska stranka hrvatskog kazališta, privržena ideološkoj praksi vladajuće političke stranke, pronalazila je svoje idealno okrilje na represivno teološkoj pozornici. Međutim, manjinska skupina kazališnih umjetnika provodi estetički, a onda i ideološki obrat prema post-logocentričkom, postdramatskom kazalištu. Razlikovna obilježja novog hrvatskog kazališta su: drukčiji tematski interesi i kritički gestus ; procedure nove dramaturgije ; modusi razgrađivanja odnosa (i) identiteta lika, glumca i izvođača ; preispitivanje reprezentacijskih uloga i izvedbenih strategija govora i tijela. Novo hrvatsko kazalište iskazuje se kao generator i promotor nestabilnosti iluzije kazališta kao i iluzije stvarnosti, a time i svakog društvenog/političkog/estetičkog poretka koji se hoće prikazati i uspostaviti kao neosporiv.
političke transformacije ; teološka pozornica ; hrvatsko novo kazalište ; kritički stav ; nova dramaturgija ; dekonstrukcija ; identitet ; lik ; glumac ; reprezentacija ; izvedba ; tijelo ; govor
nije evidentirano
engleski
How to kill a ruller?
nije evidentirano
political transformations ; theatre majority ; theological stage ; Croatian new theatre ; critical attitude ; new dramaturgy ; deconstruction ; identity ; character ; actor ; representation ; performance ; speech ; body
nije evidentirano