Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što motivira buduće učiteljice? Provjera modela odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu (CROSBI ID 587260)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Pavin Ivanec, Tea ; Jugović, Ivana ; Marušić, Iris Što motivira buduće učiteljice? Provjera modela odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012

Podaci o odgovornosti

Pavin Ivanec, Tea ; Jugović, Ivana ; Marušić, Iris

hrvatski

Što motivira buduće učiteljice? Provjera modela odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu

Području istraživanja motivacije za učiteljsku profesiju često je nedostajalo jasne teorijske konceptualizacije. Oslanjajući se na teoriju očekivanja i vrijednosti (Eccles, 2005), Richardson i Watt (2006) su razvili teorijski model odabira učiteljske profesije. Ključni elementi modela su percepcija vlastitih sposobnosti za poučavanje, intrinzična i utilitarna motivacija, prošla iskustva s učenjem i poučavanjem, percepcija zahtjevnosti, ali i pogodnosti posla, te zadovoljstvo odabirom ove profesije i mogućnost da je netko odabrao učiteljsku profesiju kao „rezervnu“ karijeru. Ciljevi ovog istraživanja bili su provjeriti može li se model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) generalizirati na hrvatski obrazovni kontekst te validirati Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije razvijen na australskom uzorku. Također se željelo istražiti najsnažnije motivacijske faktore u odabiru učiteljske profesije, ispitati razlike u motivaciji između studenata kojima je učiteljski studij bio prvi izbor i onih kojima je to bila rezervna opcija te naposljetku istražiti koji elementi modela najbolje objašnjavaju zadovoljstvo odabirom učiteljske profesije. U istraživanju su sudjelovala 374 studenta/ice prve godine učiteljskih fakulteta s tri hrvatska sveučilišta. Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije sastojao se od 18 subskala. Konfirmatorna faktorska analiza tvrdnji hrvatske verzije Upitnika potvrdila je njegovu konstruktu valjanost nakon ispuštanja 6 tvrdnji koje su imale niske projekcije na željene faktore. Najsnažnijim motivacijskim čimbenicima odabira učiteljske profesije pokazali su se motivacija za rad s djecom i želja za djelovanjem na njihovu budućnost, intrinzična vrijednost poučavanja i mogućnost društvenog doprinosa, dok su osobne vrijednosti poput vremena za obitelj i mobilnosti zanimanja bile manje važne za ovaj profesionalni odabir. Zadovoljstvo odabirom učiteljske profesije najbolje su objasnili društvena utilitarna vrijednost (npr. motivacija za rad s djecom, doprinos društvu), intrinzična vrijednost poučavanja i smatranje učiteljske profesije prvim izborom. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da je model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) primjenjiv za objašnjenje motivacije studenata/ica za odabir učiteljske profesije u hrvatskom društvu.

odabir učiteljske profesije; motivacija; validacija upitnika; zadovoljstvo odabirom profesije

nije evidentirano

engleski

What motivates prospective teachers? Testing the FIT-Choice (Factors Influencing Teaching Choice) model in the Croatian educational context

nije evidentirano

choice of teaching career; motivation; scale validation; satisfaction with the career choice

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova

Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

XVIII Dani psihologije u Zadru

predavanje

25.05.2012-27.05.2012

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija