Hrvatski prijevod Patanđalijeve yoga sutre (CROSBI ID 770816)

Druge vrste radova | prijevod

Perak, Benedikt Hrvatski prijevod Patanđalijeve yoga sutre // Patanjali Yoga sutra. 2004.

Perak, Benedikt

Hrvatski prijevod Patanđalijeve yoga sutre

Yoga sūtra prvo je sustavno oblikovanje teorije i prakse yoge. Tekst je vjerojatno nastao između 2. st. pr.Kr. i 4. st. što se uglavnom određuje usporedbom filoloških podataka. O autoru Patañđaliju, osim nekoliko mitskih priča, ne zna se u povijesnom smislu ništa, premda ga indijska predaja ponekad poistovjećuje sa istoimenim autorom sanskrtske gramatike pod nazivom Aštadhyāyi iz 2. st. pr.Kr. Za većinu suvremenih znanstvenika to je ipak presmiona tvrdnja. Sūtra znači nit, a odnosi se na osobitu vrstu stručnih tekstova u indijskoj književnosti zabilježenih u sjemenišnom obliku s ciljem lakšega pamćenja, poput mnemoničkih pomagala. Sūtre su se učile napamet, obično ne objašnjavajući detalje koji su usvajani kroz usmenu, običajnu i ostalu tekstualnu predaju tradicije. Tako se najznačajniji tekst yoge sastoji tek od 195 sūtra, kratkih izričaja podijeljenih u četiri poglavlja. Prvo poglavlje, samādhi pāda, bavi se određenjem yoge kroz teorije spoznajnih procesa i tehnike zadubljenja. U drugome poglavlju, sādhana pādi, Patañđali razrađuje praksu osmišljavanjem osmeroude metodologije ostvarivanju yogičkoga svjetonazora. Treće poglavlje vibhuti pāda objašnjava detaljnije tri unutrašnja uda, primjenom kojih se ostvaruju različite moći. Naposljetku, četvrto poglavlje, kaivalya pāda, otkriva značajke zreloga stanja yoge opisujući ga kao osamostaljenje motritelja od pračiniteljice prirode. Utvrđivanje svijesti u svojoj vlastitoj naravi.

yoga sutra ; klasična indijska filozofija ; sanskrt

Prijevod sa sanskrtskog izvornika

Yoga sutra. Translation from sanskrit original.