Informativni složenac: analiza retoričkih vrsta unutar informativnih emisija hrvatskih televizija (CROSBI ID 46371)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vančura, Alma ; Tomić, Diana
hrvatski
Informativni složenac: analiza retoričkih vrsta unutar informativnih emisija hrvatskih televizija
U ovom se radu analizira format središnjih informativnih emisija hrvatskih televizija s obzirom na retoričke vrste. Kriteriji za podjelu retoričkih vrsta su brojni (Škarić, 2003), a retorička praksa današnjice, posebice medija, otvara nove mogućnosti za klasifikaciju. S druge strane, format informativnih emisija na televiziji uvelike je određen i ciljem djelovanja na publiku te se posljednjih godina sve češće govori o zabavnom karakteru informativnih emisija (eng. infotainment) što naravno utječe i na prisutnost pojedinih retoričkih vrsta unutar formata. Unutar informativnih emisija možemo pronaći neke retoričke vrste spomenute u Škarićevoj podjeli (2003): anketu, intervju i razgovor na temu kao dio skupine razgovora, potom kratke monologe od kojih bi se većina mogla naći unutar informativne emisije, te posebne govorne vrste od kojih se u novije vrijeme prijenos (javljanja s mjesta događaja) često susreće u televizijskim „dnevnicima”. Letica (2003) ne nudi klasifikaciju vrsta nego detaljan opis pojedinih u sklopu televizijskog medija, što u ovom radu služi kao dodatan temelj za analizu korpusa s obzirom da se uključuju tipične televizijske. Stoga je cilj rada odrediti koje retoričke vrste prevladavaju u informativnim emisijama hrvatskih televizija (na temelju postojećih klasifikacija ili opisa), njihovo trajanje i vremenski udio unutar emisije, odrediti vezu između niza vrsta unutar samog formata (polifonost svake od njih), te provjeriti koliko elementi formata određuju strategiju emisije, odnosno miješanje strategija. Takva je analiza provedena na korpusu od 15 informativnih emisija (po pet svake od hrvatskih televizija) u trajanju od ukupno preko osam sati. Rezultati pokazuju da je očekivano najveći udio vijesti i najava, te polifonost vrsta unutar formata, no i priličan broj različitih komentara, Isto tako, vidljiva je razlika u strukturi informativne emisije nacionalne televizije u odnosu na komercijalne.
informativne emisije, infotainment, retoričke vrste, strategije
nije evidentirano
engleski
Information Stew- Analysis of Rhetoric Genres in the News of Croatian Televisions
nije evidentirano
news, infotainment, rhetoric genres, strategies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
193-206.
objavljeno
Podaci o knjizi
Diskurs i dijalog: Teorije, metode i primjene. Zbornik radova s 24. međunarodnog znastvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku održanog na Filozofskom fakultetu u Osijeku 20.-22. svibnja 2010.
Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2011.
978-953-314-038-4