Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kriteriji kvalitete u situacijama učenja (CROSBI ID 184852)

Prilog u časopisu | stručni rad

Slunjski, Edita Kriteriji kvalitete u situacijama učenja // Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 64 (2011), 4-7

Podaci o odgovornosti

Slunjski, Edita

hrvatski

Kriteriji kvalitete u situacijama učenja

Organizaciju uvjeta za aktivnosti djece valja temeljiti na suvremenim pedagoškim idejama i znanstvenim spoznajama. Među ostalim, to podrazumijeva i uvažavanje prirode učenja djece, koja je aktivna, istraživačka i otkrivačka, kao i činjenice da su djeca socijalna bića koja od najranije dobi stupaju u svrhovite socijalne interakcije sa svojim socijalnim okruženjem. Prevedene na oblikovanje odgojno-obrazovnih aktivnosti u vrtiću, navedene ideje znače organiziranje uvjeta u kojima djeca imaju što činiti (aktivno sudjelovati, istraživati, otkrivati) i u kojima to mogu činiti s drugima (drugom djecom, odraslima). Vidljivo je kako se naglasak stavlja na stvaranje uvjeta za aktivnosti djece, tj. oblikovanje situacije učenja, a ne na striktno planiranje i izravno upravljanje tim aktivnostima. Naime, učenje je dinamičan i nepredvidiv proces kojeg ne možemo u potpunosti predvidjeti ni kontrolirati, nego uspostaviti pedagoške uvjete koji djeci omogućuju da sami generiraju za njih značajno i smisleno znanje, u skladu sa svojim individualnim potrebama i mogućnostima. Osmišljavanjem primjerenih situacija učenja, te promatranjem i podržavanjem prirodnih smjerova razvoja njihovih aktivnosti, djeci na indirektan način omogućujemo (su)autorstvo nad procesom vlastitog učenja, što je svakako poželjno i pedagoški opravdano.

Oblikovanje situacija učenja; aktivnosti djece; indirektna podrška odgajatelja

nije evidentirano

engleski

Quality criteria in learning situations

nije evidentirano

creating learning situations; children's activities; indirect preschool teacher support

nije evidentirano

Podaci o izdanju

64

2011.

4-7

objavljeno

1331-1948

Povezanost rada

Pedagogija