Kriteriji kvalitete u situacijama učenja (CROSBI ID 184852)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita
hrvatski
Kriteriji kvalitete u situacijama učenja
Organizaciju uvjeta za aktivnosti djece valja temeljiti na suvremenim pedagoškim idejama i znanstvenim spoznajama. Među ostalim, to podrazumijeva i uvažavanje prirode učenja djece, koja je aktivna, istraživačka i otkrivačka, kao i činjenice da su djeca socijalna bića koja od najranije dobi stupaju u svrhovite socijalne interakcije sa svojim socijalnim okruženjem. Prevedene na oblikovanje odgojno-obrazovnih aktivnosti u vrtiću, navedene ideje znače organiziranje uvjeta u kojima djeca imaju što činiti (aktivno sudjelovati, istraživati, otkrivati) i u kojima to mogu činiti s drugima (drugom djecom, odraslima). Vidljivo je kako se naglasak stavlja na stvaranje uvjeta za aktivnosti djece, tj. oblikovanje situacije učenja, a ne na striktno planiranje i izravno upravljanje tim aktivnostima. Naime, učenje je dinamičan i nepredvidiv proces kojeg ne možemo u potpunosti predvidjeti ni kontrolirati, nego uspostaviti pedagoške uvjete koji djeci omogućuju da sami generiraju za njih značajno i smisleno znanje, u skladu sa svojim individualnim potrebama i mogućnostima. Osmišljavanjem primjerenih situacija učenja, te promatranjem i podržavanjem prirodnih smjerova razvoja njihovih aktivnosti, djeci na indirektan način omogućujemo (su)autorstvo nad procesom vlastitog učenja, što je svakako poželjno i pedagoški opravdano.
Oblikovanje situacija učenja; aktivnosti djece; indirektna podrška odgajatelja
nije evidentirano
engleski
Quality criteria in learning situations
nije evidentirano
creating learning situations; children's activities; indirect preschool teacher support
nije evidentirano
Podaci o izdanju
64
2011.
4-7
objavljeno
1331-1948