Kako prepoznati nadarenog učenika? (CROSBI ID 588182)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ban, Ana ; Vrcelj, Sofija
hrvatski
Kako prepoznati nadarenog učenika?
U radu se raspravlja o (potencijalno) nadarenim učenicima i o problemima njihova prepoznavanja. Autorice ističu da se često nadareni poistovjećuju s odličnim učenicima što znači da su ocjene kriterij identifikacije. U vezi s time, potrebno je redefinirati „nadarenost“ kao i uspjeh i neuspjeh u školskim susavima. Isto tako, školska praksa pokazuje da nadarenost najčešće biva problemom onih koji su nadareni, ali i sredine u kojoj žive jer rad u školama je orijentiran prema općeprihvaćenom kriteriju „normalnosti“ kao kriteriju prosudbe učenikovih potencijala ( što nije samo fenomen hrvatskih škola). Prema zakonskom određenju, nadareni učenici imaju mogućnost ubrzanog školovanja/studiranja, međutim u praksi takvi slučajevi gotovo ne postoje. Programi koji se nude u većini škola znatno rjeđe se poklapaju sa sposobnostima i osobinama nadarene djece, te se njihovim potrebama nastoji udovoljit izvan okvira škole.
nadareni učenici ; školski programi ; potencijali ; škola ; sposobnosti ; uspjeh
nije evidentirano
engleski
HOW TO IDENTIFY GIFTED STUDENT?
nije evidentirano
gifted students ; school programs ; resources ; schools ; skills ; success
nije evidentirano
Podaci o prilogu
62-77.
2013.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik - Viša škola za obrazovanje vaspitača
978-86-7372-171-2
1820-1911
Podaci o skupu
METODOLOŠKI PROBLEMI ISTRAŽIVANJA DAROVITOSTI
predavanje
01.01.2013-01.01.2013
Vršac, Srbija