Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma (CROSBI ID 185224)

Prilog u časopisu | ostalo

Palekčić, Marko Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma // Pedagogijska istraživanja, VII (2010), 2; 319-340

Palekčić, Marko

Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma

U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme, autor predstavlja tako što (1) izlaže Herbartovo shvaćanje pedagogije u odnosu prema drugim znanostima i u tom kontekstu važnost domaćih (izvornih) pedagogijskih pojmova, (2) ukazuje na zajednički misaoni orijentir pedagoga znanstvenika i pedagoga praktičara uz pomoć sistematike temeljnih pojmova u „Općoj pedagogiji.Izvedenoj iz svrhe odgoja" (3) predstavlja u najkraćim crtama njegovu teoriju odgojne nastave (i) u kontekstu svrhe odgoja i (4) Umjesto zaključka: U koju budućnost gleda pedagogija? Herbartova sustavna misao danas. Osnovni rezultat (preliminarnih) istraživanja autora jeste da se Herbartova teorija odgojne nastave pokazuje kao izvorna pedagogijska paradigma s plodonosnim spoznajnim, empirijskim i pragmatičnim potencijalom glede poteškoća s kojim je suočena suvremena pedagogijska znanost i pedagoška praksa.

Herbartova teorija odgojne nastave; paradigma; pedagogijska znanost; sadašnjost i budućnost pedagogije

Herbartian theory of education - an original pedagogical paradigm

Herrbarts theory of education; paradigm; pedagogical science; the present and the future of pedagogy