Sadržajne i leksičke osobitosti samoopisa dvojezične djece (CROSBI ID 588333)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vodopija, Irena ; Bakota, Lidija
hrvatski
Sadržajne i leksičke osobitosti samoopisa dvojezične djece
Rad se temelji na privim rezultatima projekta Hrvatski jezik kao prostor nacionalnog identiteta koji istražuje mjesto hrvatskoga jezika u obrazovnom sustavu u kome se školuju hrvatsko-mađarski dvojezičnici. Ispitivanje se ponajprije odnosi na školovanje hrvatske manjine u Mađarskoj. Među ciljevima istraživanja navedeni su i sljedeći: uvrstiti učeničku pisanu kompetenciju na hrvatskom jeziku, analizirati jezične i stilske pogrješke dvojezičnih učenika, uvrstiti i analizirati pogrješke koje su posljedica interferencije dvaju jezika. Hrvatski se jezik u dvojezičnim sredinama usvaja ponajprije u obitelji, u hrvatskome vrtiću i u hrvatskim školama. Institucionalizirana nastava hrvatskoga jezika temelji se na nastavnom programu koji potiče sve jezične djelatnosti. Dvojezičnici u usmenoj i pisanoj uporabi hrvatskoga jezika čine različite jezične pogrješke odstupanja od jezične norme pa se javljaju ortografske, gramatičke i stilističke pogrješke. Javljaju se pogrješke u govornom jeziku, pogrješke u pisanom jeziku. Dvojezičnim je učenicima u školama u Pečuhu, Budimpešti, Dušnoku i Baćinu, u kojima se uči/njeguje hrvatski jezik, zadana tema sastavka To sam ja budući da se opis i sinopsis javlja kao govorna i pisana vježba. Svi su učenici dali isti zadatak da opišu sebe. Provedena je kvalitetna analiza sastavka djece od 2. razreda do zaključno 8. razreda osnovne škole.
dvojezičnost ; dječja pisana kompetencija ; pogrješke ; samoopis
nije evidentirano
engleski
Content and lexical peculiarities in self bilingual Children
nije evidentirano
bilingualism ; written children's competencies ; mistakes ; self-description
nije evidentirano
Podaci o prilogu
274-291.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Konferencijski zbornik Drugi specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika
Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A.
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)
978-953-7210-18-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096