Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Medijska analiza i književni tekst (CROSBI ID 185285)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Peović Vuković, Katarina Medijska analiza i književni tekst // Književna smotra : časopis za svjetsku književnost, 159 (2011), 15-24

Podaci o odgovornosti

Peović Vuković, Katarina

hrvatski

Medijska analiza i književni tekst

Rad problematizira praksu književne teorije fokusirajući se na medij kao važan element poetike djela. Rad predlaže medijski usmjerenu analizu kao analitički aparat književne teorije koja se bavi digitalno-mrežnim tehnotekstovima, kao radovima poetika intenzivno zaokupljenih strukturom medija. Kooptirajući termin proizvodnost, čija su pravila definirana u okrilju formalizma, naratologije i poststrukturalizma, rad analitički pristupa problemu klasifikacije digitalnih i digitalno- distributivnih tehnotekstova. Proizvodnost se tretira kao praksa ne samo jezika i teksta, već i materijalnog medija koji “samostalno” proizvodi značenja. Pri tome se pokušava izbjeći medijskom determinizmu koji klasifikaciju temelji na mediju na kojem djelo nastalo, predlažući medijsku analizu ne kao analizu medija zapisivanja (gdje bi razdjelnica bila postavljena između digitalnih i analognih medija), već analizu specifičnih medijskih poetika. Rad predlaže digitalnu i digitalno-distributivnu proizvodnost kao dva temeljna oblika tehnotekstualnosti, suprotstavljajući se tradiciji teorije hiperteksta koja je specifičan oblik topografske tehnotekstualnosti postavila kao univerzalan poetički i politički model tekstualnosti.

medijski studiji; književna teorija; tehnotekst; proizvodnost; teorija hiperteksta; hipertekst; digitalni označitelj; digitalno-mrežni označitelj

nije evidentirano

engleski

Media analysis and literary text

nije evidentirano

media studies; literary theory; techno-text; productivity; hypertext theory; hypertext; digital signifier; digital-network signifier

nije evidentirano

Podaci o izdanju

159

2011.

15-24

objavljeno

0455-0463

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija