Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za učenike s teškoćama u redovnom školskom sustavu (CROSBI ID 46488)

Prilog u knjizi | stručni rad | međunarodna recenzija

Pavleković, Ivana ; Duvnjak, Ivana ; Krampač-Grljušić, Aleksandra Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za učenike s teškoćama u redovnom školskom sustavu // The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The Math Teacher : monography / Pavleković, Margita (ur.). Zagreb: Element, 2011. str. 462-469

Podaci o odgovornosti

Pavleković, Ivana ; Duvnjak, Ivana ; Krampač-Grljušić, Aleksandra

hrvatski

Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za učenike s teškoćama u redovnom školskom sustavu

Dječja prava i inkluzivno obrazovanje predstavljaju temu koja ima mogućnost povećati značenje, moć i prava u obrazovanju (Hart i sur., 2001). Današnje vlade preuzimaju odgovornost za obrazovanje sve djece. Posebna pozornost usmjerena je na sposobnosti i potrebe djece kroz individualizirane pristupe, prilagođene ili posebne programe poučavanja uz neizostavnu ulogu roditelja sve djece i aktivno sudjelovanje suučenika u školi radi promicanja prava na kurikul(um) usmjeren na učenika (Garner i Dietz, 1996). U hrvatskim se školama posljednjih tridesetak godina na različite načine izrađuju i primjenjuju prilagođeni programi i individualizirani postupci.“Prilagođeni program“ je program primjeren osnovnim karakteristikama teškoće u razvoju djeteta, a u pravilu podrazumijeva smanjivanje intenziteta i ekstenziteta pri odabiru nastavnih sadržaja obogaćenih specifičnim metodama, sredstvima i pomagalima. Prilagođeni program izrađuje učitelj u suradnji s defektologom odgovarajuće specijalnosti s trajnim ili povremenim uključivanjem u rehabilitacijske programe specijaliziranih organizacija (Pravilnik o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju, NN, 23/1991). Svaka prilagodba koja služi svojoj svrsi, a to je da učenik ili učenica s teškoćama u inkluzivnom razrednom odjelu sa svojim vršnjacima ima priliku i mogućnost kroz individualni pristup razviti svoje vještine i znanja i osposobiti se za sljedeći stupanj školovanja ili zaposlenje, jest dobra prilagodba. U ovom radu bit će opisano devet načina prilagodbi (Deschenes, Ebeling i Sprague, 1994). Objasnit ćemo na što se svaka pojedina prilagodba odnosi, a zatim navesti primjere za svaku vrstu prilagodbe koja se može provesti u matematici. Planiranje u odgojno obrazovnom sustavu nije doseglo zadovoljavajuću razinu te su potrebne promjene u planiranju rada za djecu s posebnim obrazovnim potrebama.

devet načina prilagodbe, matematika, učenici s teškoćama

Rad je u cijelosti indeksiran u najvećoj svjetskoj digitalnoj bazi istraživanja Education Resources Information Center (ERIC). Stoga je pretraživ i dostupan preko Centra za online baze podataka u Hrvatskoj.

engleski

Adaptation of teaching units in mathematics for pupils with disabilities in the regular school system

nije evidentirano

nine ways of adjustment, mathematics, students with disabilities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

462-469.

objavljeno

Podaci o knjizi

The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The Math Teacher : monography

Pavleković, Margita

Zagreb: Element

2011.

978-953-197-578-0

Povezanost rada

Obrazovne znanosti