Partnerstvo pedagoga i vaspitača u podsticanju razvoja i učenja predškolske dece (CROSBI ID 185450)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Jevtić, Bisera
srpski
Partnerstvo pedagoga i vaspitača u podsticanju razvoja i učenja predškolske dece
: Predškolsko detinjstvo je najburniji period razvoja i svaki od uzrasta u okviru ovog detinjstva ima svoje specifičnosti. Vođenje računa o ovim specifičnostima, kao i individualnim karakteristikama svakog deteta, uslov je uspešnog vaspitno- obrazovnog rada. Fleksibilnost, dinamičnost i otvorenost za stalne razmene sa okolinom u programskom modelu koji se odvija u predškolskoj ustanovi, zahteva međusobnu saradnju pedagoga i vaspitača. U ovom radu, autor polazi od humanih pretpostavki partnerstva i timskog rada, a zatim istraživački dovodi u vezu uverenost vaspitača u njihovu samoefikasnost i stavove o partnerstvu u cilju efikasnijeg podsticanja razvoja i učenja predškolske dece. Glavna postavka je da će višestruka ukrštanja između samoefikasnosti u socijalnoj interakciji sa pedagozima, stavova o timskom radu i neutralnih varijabli, dati korisna saznanja za pedagošku teoriju i vaspitnu praksu. Rad nudi nova saznanja o partnerskim aktivnostima, načinima i metodskim postupcima, kao i oblicima komunikacije koji doprinose podsticanje razvoja i učenja predškolske dece, pri čemu je prepoznata tematika i za nova istraživanja.
partnerstvo; tim; podsticanje; razvoj; učenje
nije evidentirano
engleski
Partnership Teachers and educators in promoting development and learning of preschool children
nije evidentirano
partnership; team; encouraging; developing; learning
nije evidentirano