Studirati s invaliditetom- model Medicinskog fakulteta Rijeka (CROSBI ID 46491)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Stojković-Bošković, Sandra ; Muzur, Amir ; Herega, Damir razvoj djece i mladih
hrvatski
Studirati s invaliditetom- model Medicinskog fakulteta Rijeka
U Republici Hrvatskoj prava osoba s invaliditetom, pa tako i njihovo pravo na visokoškolsko obrazovanje, regulirana su čitavim nizom propisa od Ustava Republike Hrvatske, Konvencije o pravima osoba s invaliditetom čija je i Hrvatska potpisnica te Nacionalne strategije za izjednačavanje mogućnosti osoba s invaliditetom od 2007.g do 2015.godine. Sva sveučilišta u Republici Hrvatskoj ugradila su odredbu Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju u kojoj stoji da svi studenti imaju pravo na kvalitetan studij i obrazovni proces kako je predviđeno studijskim programom. Brojne prepreke koje se pojavljuju tijekom studija studenata s invaliditetom, vezanih uz njihov invaliditet i još uvijek neujednačenih načina postupanja, ne omogućuju studentima s invaliditetom realizirati svoje pravo na studiranje u skladu s željama i mogućnostima. Još uvijek nedorečena zakonska rješenja na koje studenti kontinuirano ukazuju na nepripremljenost nastavnog i administrativnog osoblja za rad sa studentima s invaliditetom, neprimjeren stav prema studentima s invaliditetom koji su uzrok još uvijek vrlo malom broju studenata s invaliditetom na našim učilištima. Sukladno gore navedenom i iskustvima u radu s osobama s invaliditetom Medicinski fakultet Rijeka pokrenuo je projekt uključivanja studenata s invaliditetom na naše učilište. Cilj ovog projekta je organizacija modela podrške obrazovanju studenata s invaliditetom na Medicinskom fakultetu u Rijeci. Predviđa se da će se organizacijom i implementacijom modela osigurati preduvjeti sustavne podrške studenata s invaliditetom na našem fakultetu. Prezentacijom rezultata projekta stvorit će se preduvjeti implementacije modela i na druga učilišta s ciljem uvažavanja specifičnosti individualnih potreba svakog studenta s invaliditetom.
visoko obrazovanje, zakonska regulativa, studenti s invaliditetom, model podrške, obitelj, socijalna okolina
nije evidentirano
engleski
Study with Disabilities-Model School of medicine faculty of Rijeka
nije evidentirano
higher education, legislation, students with disabilities, model of support, family, social envirnoment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
391-397.
objavljeno
Podaci o knjizi
Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011.
Vantić-Tanjić Medina
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih
2011.
978-80-7064-017-2