Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Disleksija – pravo na odgovarajuću podršku (CROSBI ID 588679)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Mihanović, Vesna ; Osmančević Katkić, Lejla ; Krampač-Grljušić, Aleksandra Disleksija – pravo na odgovarajuću podršku // Logopedija i izazovi novog vremena. Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 84.-85

Podaci o odgovornosti

Mihanović, Vesna ; Osmančević Katkić, Lejla ; Krampač-Grljušić, Aleksandra

hrvatski

Disleksija – pravo na odgovarajuću podršku

Postotak djece koja imaju disleksiju ili smetnje čitanja u širem značenju te riječi jest 5%-10% kada govorimo o slavenskim jezicima. (Davis, Braun 2001). S obzirom na to da je Republika Hrvatska ratificirala Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom, kao i Fakultativni protokol uz Konvenciju ističe se obveza države da osobama s disleksijom osigura ranu identifikaciju i intervenciju radi zaštite mentalnog zdravlja (sukladno članku 25.), kao i odgovarajuću podršku (sukladno članku 24.), u obliku i na način koji odgovara individualnim potrebama svake osobe. Dijagnostika disleksije temelji se na Međunarodnoj klasifikaciji bolesti i srodnih zdravstvenih problema (deseta revizija)-MKB-10 (ICD-10) u V. (F81.0) i XVIII. (R48) poglavlju (HZJZ, 2002). Uz navedenu klasifikaciju, stručnjaci koji se bave problematikom disleksije koriste i klasifikacijski sustav DSM IV (DSM IV, 1996). Međutim, unatoč odgovarajućim dijagnostičkim sredstvima u Republici Hrvatskoj nemamo relevantne podatke o broju osoba s disleksijom jer nema sustavne rane detekcije iz čega proizlazi i izostanak sustavnog planiranja potreba za ovu populaciju na svim razinama. S druge strane posljedice disleksije mogu utjecati na budući život, posebice ako se na vrijeme ne prepozna, dijagnosticira i ne pruži odgovarajuća podrška. „Neispravno pročitani tekst“ dovodi do nerazumijevanja okoline i stigmatizacije. Osobe dobiju etiketu, mogu gubiti samopouzdanje te stvarati sliku o sebi kao neuspješnim osobama. U ovom radu će se pregledno prikazati podatci dobiveni iz Hrvatskog registra o osobama s invaliditetom te dio podataka dobivenih iz Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi iz kojih se dobiva jasan uvid u navedenu problematiku. Također će se prezentirati prijedlozi i smjernice koji se odnose na ostvarivanje prava na odgovarajuću podršku u svim sustavima kojima su obuhvaćena djeca/mladež/odrasli s disleksijom.

disleksija ; podrška

nije evidentirano

engleski

Dyslexia – the right to appropriate support

nije evidentirano

dyslexia ; support

nije evidentirano

Podaci o prilogu

84.-85..

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Logopedija i izazovi novog vremena

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

4. Kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Logopedija i izazovi novog vremena"

poster

22.09.2010-25.09.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija