Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) (CROSBI ID 588850)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Novoselić, Daniela ; Domišljanović, Damir ; Bogut, Irella Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) // Didaktički izazovi/Didactic Challenges: Knjiga sažetaka / Peko, Anđelka (ur.). Slavonski Brod: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 71-71

Novoselić, Daniela ; Domišljanović, Damir ; Bogut, Irella

Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)

Kvalitetna i sadržajno raznolika suradnja roditelja i škole važna je odrednica pedagoški djelotvorne škole. Roditelji žele da njihova djeca budu uspješni učenici i spremni su im pomoći na mnogobrojne načine, primjerice omogućiti im dodatnu stručnu poduku pri učenju i savladavanju nastavnih sadržaja. Istraživanja i iskustva učitelja pokazuju da uključivanje roditelja u školske aktivnosti značajno utječe na učenička postignuća, povećanje motivacije i smanjenje problema discipline, no praksa u hrvatskim školama pokazuje vrlo slabu uključenost roditelja u obrazovni proces. Tijekom školovanja djece postoje mnogobrojni načini uključivanja roditelja volontera u rad škole. Roditelji volonteri svojim radom daju značajnu podršku školskoj zajednici, ali u isto vrijeme svojim primjerom pokazuju interes i daju značaj procesu obrazovanja djece, ukazuju i upućuju djecu na važnost sudjelovanja u životu i radu šire društvene zajednice. U radu se iznosi iskustvo čitanja naglas učenika prvog i drugog razreda s roditeljima volonterima u osnovnoj školi „Castelli International School“, Grottaferrata, Rim (Italija). Precizno definiranje vremena koje su bili spremni odvojiti za volontiranje omogućilo je da i roditelji koji su uposleni i rade puno radno vrijeme kao i nezaposleni roditelji budu volonteri. Roditelj volonter dolazio bi jednom do dva puta na tjedan te bi tijekom jednog školskog sata proveo slušajući učenika kako čita naglas. Roditelji volonteri svojim redovitim dolaskom i slušanjem učeničkog čitanja značajno su pomogli u sustavnom vježbanju početnog čitanja, zatim čitanju s razumijevanjem, brzom čitanju, interpretativnom i kreativnom čitanju. Čitanje s roditeljima volonterima jedan je od koraka k samostalnom čitanju, poticanju želje za čitanjem i usmenim izražavanjem. Roditelji volonteri svojim angažmanom potaknuli su kod djece ljubav prema knjizi, doživljaj književno-umjetničkog teksta, djeca su bila emotivno oplemenjena, obogaćena iskustvom javnog nastupa i općenito pomogli su u oblikovanju osobina svestrane osobe. Na taj način djetetu je poslana poruka o važnosti njegovog svakodnevnog rada – učenja.

roditelji volonteri; čitanje naglas; čitanje s razumijevanjem; čitalačka kompetencija

Reading out loud to parental voluntrrrs in the "Castelli International School", Grottaferrata, Rome (Italy)

parental volunteer; reading out loud; reading ability; reading comprehension