Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kvantitativna i kvalitativna obilježja jezično - govorne ekspresije djece sniženog kognitivnog funkcioniranja različite etiologije (CROSBI ID 373512)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Ljiljana Banek Kvantitativna i kvalitativna obilježja jezično - govorne ekspresije djece sniženog kognitivnog funkcioniranja različite etiologije / Blaži, Draženka (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2012

Podaci o odgovornosti

Ljiljana Banek

Blaži, Draženka

hrvatski

Kvantitativna i kvalitativna obilježja jezično - govorne ekspresije djece sniženog kognitivnog funkcioniranja različite etiologije

Iako je opće prihvaćeno mišljenje da djeca sniženog kognitivnog funkcioniranja imaju teškoće u komunikaciji, jeziku i govoru, u hrvatskom jeziku nisu provedena detaljna ispitivanja jezično- govornog funkcioniranja po jezičnim sastavnicama. Ovim istraživanjem željeli smo opisati i usustaviti kvantitativne i kvalitativne sličnosti i razlike u jezično-govornoj ekspresiji po jezičnim sastavnicama: fonologiji, gramatici (morfologiji i sintaksi) i semantici kod djece sniženog kognitivnog funkcioniranja. Uzorak od 75 ispitanika sniženog kognitivnog funkcioniranja u dobi od 10 do 14 godina bio je podijeljen u podskupine s obzirom na spol, dijagnozu, odnosno stupanj inteketualnog deficita (LMR i UMR), prisustvo dodatnih teškoća, vrstu dodatnih teškoća (ADHD sindrom, epilepsiju, i Downov sindrom), odstupanja u građi artikulacijskih organa i odstupanja funkciji artikulacijskih organa. Najveći dio uzorka činili su ispitanici s Downovim sindromom, dok su ostali dio uzorka činili ispitanici sniženog kognitivnog funkcioniranja nepoznate etiologije. Dobiveni podatci pokazali su nam da se podskupine ispitanika sniženog kognitivnog funkcioniranja statistički značajno razlikuju, te da su razlike između podskupina ispitanika na jezičnim sastavnicama kvantitativne, ali ne i kvalitativne. Uspoređujući dobivene rezultate s onima koje su postigli ispitanici s posebnim jezičnim teškoćama mlađe kronološke dobi, temeljem primjene istih ili sličnih mjernih instrumenata, vidljivo je da ispitanici sniženog kognitivnog funkcioniranja i ispitanici s PJT-om mlađe dobi rade kvantitativno i kvalitativno drugačije vrste grešaka.

sniženo kognitivno funkcioniranje; kvantitativne i kvalitativne sličnosti i razlike; jezično-govorna ekspresija; jezične sastavnice; ispitanici s PJT-om

nije evidentirano

engleski

Quantitative and qualitative characteristics of speech - language expressin in children with intellectual disabilities of different etiologies

nije evidentirano

lower intellectual functioning; quantitative and qualitative similarities and differences; speech and language expression; language components; subjects with specific language impairment (SLI)

nije evidentirano

Podaci o izdanju

345

04.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano