Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi (CROSBI ID 589121)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ljubešić, M., Ivšac Pavliša, J., Cepanec, M., Šimleša, S. Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi // Program i zbornik sažetaka Drugog hrvatskog simpozija o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?" / Cepanec, M ; Bučar, M. (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011. str. 49-49

Podaci o odgovornosti

Ljubešić, M., Ivšac Pavliša, J., Cepanec, M., Šimleša, S.

hrvatski

Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi

prepoznavanje razvojnih odstupanja. Ovaj zahtjev se često otežano ostvaruje kod djece koja nemaju medicinsku dijagnozu koja uključuje visok rizik na razvojno odstupanje. Naime, postoje djeca koja su tjelesno zdrava, a njihova razvojna linija ipak nije uredna. Jedno od prvih ponašanja koje upozorava okolinu da možda s razvojem nije sve u redu je način kako dijete usvaja jezik i komunicira s okolinom. Činjenica da dijete ne govori je stoga najčešće prvi znak za odlazak stručnjaku. Stručna procjena kojom se sumnje potvrđuju ili otklanjaju traži primjenu logopedskih i psiholoških testova i ljestvica za ranu dob te dobro poznavanje razvojnih procesa. Šesnaestogodišnje iskustvo u Kabinetu za ranu komunikaciju stvorilo nam je brojne prilike za opažanje i mjerenje različitih razvojnih obilježja u djece koja ne progovaraju u očekivano vrijeme. Primjena razvojnih testova za kognitivni, komunikacijski i jezični razvoj, opažanja igre i komunikacije u velikog broja djece s produženim razdobljem predjezične komunikacije, kao i praćenje njihovog kasnijeg razvojnog ishoda, omogućili su nam uočavanje onih obilježja rane komunikacije koja su veoma informativna u razlikovanju različitih razvojnih poremećaja u djece koja imaju zajednički simptom – ne progovaraju u uobičajeno vrijeme. Činjenica da djeca ne govore je znatno manje informativna, negoli ostala obilježja njihove komunikacije i kognitivnog razvoja. U radu se prikazuju ključna komunikacijska i kognitivna obilježja, kao i njihov međuodnos te proces zaključivanja koji omogućuje rano razlikovanje poremećaja autističnog spektra, usporenog kognitivnog razvoja i zakašnjelog jezično-govornog razvoja u djece s mentalnom dobi od dvije godine. Ti su podaci kritični za ranu diferencijalnu dijagnostiku te primjenu specifičnih postupaka u ranom poticanju. Naime, često se poremećaji iz autističnog spektra ili usporeni kognitivni razvoj vode pod dijagnozama usporenog jezično-govornog razvoja ili poremećaja pažnje i hiperaktivnosti jer se nedovoljno uzimaju u obzir cjelokupni kognitivni i komunikacijski profil djeteta.

procjena; rana komunikacija; razlikovanje

nije evidentirano

engleski

The role of early communication characteristics in differential assessment in preschool children

nije evidentirano

assessment; early communication; differentitation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-49.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Program i zbornik sažetaka Drugog hrvatskog simpozija o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?"

Cepanec, M ; Bučar, M.

Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)

978-953-55853-2-9

Podaci o skupu

Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?"

predavanje

29.09.2011-02.10.2011

Beli Manastir, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija