Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oblikovanje i validacija upitnika kojim se mjeri stav studenata prema e-učenju (CROSBI ID 186073)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Brumini, Gordana ; Mavrinac, Martina ; Brumini, Martina ; Špalj, Stjepan ; Blagović, Branka Oblikovanje i validacija upitnika kojim se mjeri stav studenata prema e-učenju // Medicina : glasilo Hrvatskoga liječničkoga zbora, Podružnica Rijeka, 48 (2012), 1; 48-56

Podaci o odgovornosti

Brumini, Gordana ; Mavrinac, Martina ; Brumini, Martina ; Špalj, Stjepan ; Blagović, Branka

hrvatski

Oblikovanje i validacija upitnika kojim se mjeri stav studenata prema e-učenju

Cilj: Tijekom posljednjeg desetljeća provode se mnoga istraživanja koja analiziraju čimbenike utjecaja na e-učenje ; između ostalog, informatičke vještine korisnika, pristup internetu i stav studenata prema e-učenju. Većina studija stav ispituje utvrđujući svrhu i učestalost uporabe računala, dok neke mjere stav studenata upitnikom, a da pritom nisu određene mjerne osobine upitnika. Stoga je cilj ovog rada bio oblikovati upitnik za mjerenje stava studenata prema e-učenju te odrediti njegove psihometrijske osobine. Metode: Istraživanje je bilo provedeno od listopada 2010. godine do listopada 2011. godine. Ispitano je 308 ispitanika (106 studenta i 202 studentice) s Medicinskog i Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Za nastanak prve inačice upitnika oblikovano je 40 tvrdnji (čestica). Iz relevantne znanstvene literature odabrane su 22 tvrdnje, a na osnovi vlastitih znanja i iskustva preostalih 18. Dva stručnjaka koja se bave izradom i validacijom upitnika i dva stručnjaka u području e-učenja pregledala su svih 40 tvrdnji te uklonila tvrdnje sa sličnim ili nejasnim značenjima. Preostale su 24 tvrdnje na kojima je učinjena eksploratorna faktorska analiza tipa analize glavnih komponenata. Rezultati: Utvrđena su dva faktora: faktor I – pozitivan stav prema e- učenju (10 čestica), faktor II – negativan stav prema e-učenju (12 čestica). Korelacija između faktora iznosila je 0, 67. Pouzdanost upitnika bila je vrlo visoka (a = 0, 87). Završna inačica upitnika sastojala se od 22 čestice kojima se opisuje pozitivan i negativan aspekt prema e-učenju. Studenti su iskazali visoko pozitivan stav prema e-učenju (87 ± 10 od mogućih 110). Zaključak: Oblikovan je upitnik s dobrim psihometrijskim osobinama koji će u daljnjim istraživanja predstavljati standardni alat za mjerenje stava studenata prema e- učenju.

e-učenje; stav; studenti; upitnik; validacija

nije evidentirano

engleski

Development and Validation of a Questionnaire Measuring Attitudes towards e-learning among University Students

nije evidentirano

attitudes; e-learning; questionnaire; students; validation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48 (1)

2012.

48-56

objavljeno

0025-7729

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Informacijske i komunikacijske znanosti

Indeksiranost