Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konkurentnost marki proizvoda prehrambene industrije (CROSBI ID 373710)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Nedović Čabarkapa, Mirjana Konkurentnost marki proizvoda prehrambene industrije / Jasna Horvat (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2012

Podaci o odgovornosti

Nedović Čabarkapa, Mirjana

Jasna Horvat

hrvatski

Konkurentnost marki proizvoda prehrambene industrije

Republika Hrvatska postala je dio svjetskoga tržišta, stoga nastoji dosegnuti određenu razinu znanja o tome kako biti konkurentan na tržištu. Marke prehrambenih proizvoda, čimbenici koji utječu na konkurentnost kao i njezin daljnji razvoj postaju ključne teme proizvođača. Prednost jednoga poduzeća pred drugim proizlazi iz razine osviještenosti o potrebi ulaganja u znanje, stvaranju proizvoda sukladno zahtjevima tržišta, inovacijama, izgradnji odnosa s potrošačem te kontinuiranim unapređenjem svih procesa poslovanja u okviru strateškog marketinga. Golema multinacionalna poduzeća sve više plasiraju svoje proizvode na hrvatsko tržište prehrambenih proizvoda i izravno konkuriraju domaćim prehrambenim proizvodima, stoga je znanje o kreiranju položaja na tržištu nužno, što se u ovoj doktorskoj disertaciji i proučava. U takvoj situaciji čini se opravdanim na znanstvenim temeljima istražiti relevantne čimbenike kojima se upravlja markom prehrambenih proizvoda, a koji izravno utječu na konkurentnost i održivost poduzeća na tržištu. U definiranju stvaranja i upravljanju markama prehrambenih proizvoda obuhvaćeni su svi bitni elementi: od povijesti stvaranja marke, definiranja marke, utjecaja marke na konkurentnost proizvoda do pozicije marke u poduzeću. U disertaciji se istraživanjem panel trgovine utvrdio tržišni položaj odabranih marki prehrambenih proizvoda u odnosu na konkurenciju, te se detaljno analizirao odnos konkurencije na razini marke proizvoda iz čega je proizišao i model hijerarhije važnosti tržišnih mjerila u stvaranju konkurentnog proizvoda. Model je nastao na temelju procjene značenja pojedinih mjerila i njihovih međusobnih odnosa iz panela trgovine i može poslužiti kao koristan alat menadžerima koji upravljaju markom te je primjenjiv za prehrambene proizvode unutar iste kategorije. Na temelju teorijskih spoznaja, detaljno obrađenih u disertaciji, proizišla je matrica stvaranja konkurentne marke proizvoda koja je obuhvatila sve bitne elemente koji sudjeluju u izgradnji marke i kratki prikaz preporuka za stvaranje konkurentnosti. Time je objašnjeno kako se marka može proučavati, odnosno kako započinje proces stvaranja marke prehrambenih proizvoda te kako se istom može i upravljati. Pristup suvremenom konceptu upravljanja markama posljedica je postojanja mnoštva proizvoda koji su konkurentni i želje poduzeća da tržištu/potrošaču ponudi proizvod koji će imati obilježja marke, čime će se diferencirati od drugih. Studioznim pristupom proučavanju marki u prehrambenoj industriji stvaraju se svi preduvjeti za uspješnost, odnosno održivost istih na tržištu.

marke proizvoda; konkurentnost; tržišna mjerila; model hijerarhije tržišnih mjerila

nije evidentirano

engleski

Competitive brands in the food industry

nije evidentirano

branded products; competitiveness; market measures; hierarchical model of market benchmarks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

359

27.06.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija