Socio-ekonomski učinci minimalne plaće (CROSBI ID 373765)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Blažević, Sanja Socio-ekonomski učinci minimalne plaće / Mrnjavac, Željko (mentor); Split, Ekonomski fakultet u Splitu, . 2012

Blažević, Sanja

Mrnjavac, Željko

Socio-ekonomski učinci minimalne plaće

Kompleksnost problematike ekonomije minimalne plaće istraživana je na više razina u ovoj disertaciji - na teorijskoj i empirijskoj razini, kroz analizu relevantne međunarodne literature, unutar znanstvene i stručne diskusije, s ekonomskog i sociološkog aspekta, korištenjem primarnih i sekundarnih izvora podataka s ciljem naglašavanja aktualnosti tematike. Temeljni cilj, a ujedno i doprinos disertacije je u kreiranju modela i kvantificiranju utjecaja minimalne plaće na stopu zaposlenosti, prosječne tjedne sate rada i razinu prosječne/medijalne plaće koristeći se podacima Ankete o radnoj snazi što se dodatno istražilo na skupinama radnika ovisno o njihovim karakteristikama (spol, dob, razina obrazovanja i razina prosječne i medijalne plaće). Osim doprinosa kroz konkretizaciju željenog modela minimalne plaće s obzirom na gospodarsku situaciju i uvjete funkcioniranja hrvatskog tržišta rada, detaljno ju analiziran profil radnika koji primaju minimalnu plaću za period od 2000. do 2010. godine te je kritički ocijenjena politika minimalne plaće u Hrvatskoj u komparaciji s raznovrsnim dizajnom politike u europskim zemljama te je u konačnici dan prijedlog politike minimalne plaće s obzirom na socio-demografske karakteristike radnika i socio-ekonomsku vezu minimalne plaće i promatranih varijabli uz prijedlog revidiranja i primjene na županijskoj razini.

minimalna plaća; zaposlenost; standard radnika

The Socio-economic Effects of Minimum Wage

minimum wage; employment; workers’ living standard