OPTIMIZACIJA PROIZVODNJE PRIMJENOM LINEARNOG PROGRAMIRANJA SIMPLEKS METODOM (CROSBI ID 373879)

Diklić, Jelena OPTIMIZACIJA PROIZVODNJE PRIMJENOM LINEARNOG PROGRAMIRANJA SIMPLEKS METODOM / Banić, Dubravko (mentor); Bratić, Diana (neposredni voditelj). Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2012

Diklić, Jelena

Banić, Dubravko

Bratić, Diana

OPTIMIZACIJA PROIZVODNJE PRIMJENOM LINEARNOG PROGRAMIRANJA SIMPLEKS METODOM

Metode optimizacije omogućuju traţenje najpovoljnijeg rješenja različitih proizvodnih problema. Promjena u proizvodnom procesu je odreĎeni reinţenjering. U procesu proizvodnje najčešće se nastoji optimizirati vrijeme, sirovina ili rad s ciljem ostvarenja optimalne dobiti, pa se u tu svrhu primjenjuju različite metode linearne optimizacije, a najčešće korištena je simpleks metoda. Stoga je u ovom radu objašnjena primjena simpleks metode u funkciji optimizacije proizvodnog procesa na primjeru proizvodnje dvaju knjigoveških proizvoda, meko uvezane knjige te tvrdo uvezane knjige šivane koncem preko hrpta knjiţnog bloka. U teoretskom dijelu rada je prikazan cjelokupni proizvodni procesa tvrdog i mekog uveza knjiga. Ova dva proizvoda imaju jednak proces proizvodnje knjiţnog bloka, ali se razlikuju po izradi korica i načinu uveza. U eksperimentalnom dijelu rada je prikazana optimizacija proizvodnje na primjerima dvije ilustrirane slikovnice opsega knjiţnog bloka 48 stranica. Prije matematičkog postupka optimiziranja potrebno je izračunati ukupne kapacitete proizvodnje za pojedini proizvod. Dobiveni rezultati prikazuju optimalan odnos proizvodnje dvaju proizvoda na dvije proizvodne linije koje će dati maksimalni profit unutar zadanih ograničenja (kapaciteti strojeva, potraţnja na trţištu).

Knjigoveška proizvodnja; linearna optimizacija; simpleks metoda

Optimization of the production process using linear programming with simplex method

Bookbinding production; linear optimization; the simplex method