Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Obostrana ponuda : izazov helenizma i ranoga kršćanstva na području odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 186395)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pranjić, Marko Obostrana ponuda : izazov helenizma i ranoga kršćanstva na području odgoja i obrazovanja // Obnovljeni život, 67 (2012), 3; 295-312

Podaci o odgovornosti

Pranjić, Marko

hrvatski

Obostrana ponuda : izazov helenizma i ranoga kršćanstva na području odgoja i obrazovanja

Kršćanstvo je rođeno u heleniziranome rimskom imepriju punom svjetonazorsko-religijskih ponuda i napetosti koje Kristovi sljedbenici nisu odbacili kao zapreku, nego prihvatili kao izazov pa počeli graditi drukčiji odnos prema životu – nedeterminiran podrijetlom, znanjem, posjedom i spolnom određenošću. Prema zemaljskome bili su slobodni, ali ne i nezainteresirani tako da je kršćanstvo, koje po sebi živi od transcendencije, postalo razlogom da se u njemu imanentno više vrednovalo nego u samome svijetu. Sve je to kao odgojni sadržaj oblikovalo crkveni nauk, red, upravu, ćudoređe i tradiciju, aktivno se odnoseći prema helenizmu. Kristovi sljedbenici shvatili su da iskonsko ljudsko može biti idealna podloga za kršćansko koje, za razliku od ljudskoga, u sebi nosi i milosni element koji se nikako ne može iznuditi niti osvojiti ljudskim nastojanjem i zalaganjem. U velikome rasponu, od totalnoga odbacivanja do apsolutnog prihvaćanja helenističko-rimskih sadržaja i životnih običaja, ranokršćanski mislioci našli su dovoljno prostora za srednji put, za razgovor i kritičko promišljanje nad zatečenim, a onda i za ugrađivanje općeljudskih vrijednosti do kojih je tijekom povijesti došao ljudski genij u kršćanski misaoni i djelatni svijet. Na taj su način helenističke didaskalijske stečevine postale dijelom kršćanskoga odgojno-obrazovnog sustava pa će i kod njega nastaviti biti temeljem shvaćanja života, individue i cjelokupne zajednice.

helenizam; kršćanstvo; transcendencija; imanencija; odgoj

nije evidentirano

engleski

Mutual Enrichment between Hellenism and Early Christianity in the Field of Education

nije evidentirano

Hellenism; Christianity; transcendence; imminence; education.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67 (3)

2012.

295-312

objavljeno

0351-3947

Povezanost rada

Pedagogija, Teologija, Povijest

Poveznice
Indeksiranost