Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda (CROSBI ID 373937)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vidović, Marina Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda / Bogut, Irella (mentor); Užarević, Zvonimir (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2012

Podaci o odgovornosti

Vidović, Marina

Bogut, Irella

Užarević, Zvonimir

hrvatski

Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda

Suvremen način života narušava mogućnost brige o vlastitom zdravlju. Dijete odrastajući u takvom okruženju nema priliku osjetiti brigu za njegovo zdravlje. Upravo je škola ta koja nakon roditeljskog do-ma djetetu treba omogućiti učenje o važnosti brige za vlastito zdravlje i učenje o čovjeku i zdravlju. Iz toga razloga autorica se odlučila za temu Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda. Nastavni plan i program propisuje što učenik treba naučiti kako bi sam preuzeo odgovornost za vlastito zdravlje što podrazumijeva stjecanje znanja o zdravoj prehrani, učenje o spolno prenosivim bolestima, očuvanje reprodukcijskog zdravlja, učinkovito suprotstavljanje uživanju sredstava ovisnosti i drugim rizičnim ponašanjima. Prema nastavnom planu i programu nastavne teme o zdravlju obvezuju učitelje da iz nastavnog predmeta prirode i društva te tjelesne i zdravstvene kulture, ali i kroz različite projekte uče djecu o važnosti očuvanja zdravlja. Povećanje razine svakodnevne tjelesne aktivnosti kod djece značajno bi doprinijelo sprječavanju razvoja navedenih bolesti današnjice. Opstanak i razvoj čovjeka kao stvaratelja pozitivnih vrijednosti i materijalnih dobara uvjetovan je motoričkim aktivnostima i kretanjem. Nastavnim planom i programom također je propisan odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj. Čovjek svojim življenjem na različite načine utječe na okoliš, a na taj način i okoliš utječe na čovjeka. Zadaća učitelja i odgojitelja je osvijestiti djecu o važnosti čuvanja prirode i o utjecaju čovjeka na prirodu. Za provođenje sadržaja koji su propisani nastavnim planom i programom nužno je da učitelj ima kompetencije sadržaja koji prezentira. Analizirajući programe učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj pokazalo se kako programi učiteljskih studija sadrže kolegije koji obrazuju studente sadržajima o čovjeku i zdravlju propisanim nastavnim planom i programom. Ne postoji jedan kolegij kroz koji bi studenti učili o sadržajima o čovjeku i zdravlju. Autorica smatra kako bi svaki učiteljski fakultet trebao imati kolegij Čovjek i zdravlje kroz koji bi studenti dobili potrebna znanja.

čovjek; zdravlje; okoliš; nastavni plan i program; studijski program

nije evidentirano

engleski

*

nije evidentirano

human; health; environment; the Curriculum; study program

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

07.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija, Biologija