Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Znanje učenika mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima Hrvatske (CROSBI ID 589805)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Popović, Željko ; Vujinović, Suzana ; Užarević, Zvonimir ; Bogut, Irella Znanje učenika mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima Hrvatske // 14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup, Knjiga sažetaka / Jukić, Ante (ur.). Vukovar: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 123-123

Podaci o odgovornosti

Popović, Željko ; Vujinović, Suzana ; Užarević, Zvonimir ; Bogut, Irella

hrvatski

Znanje učenika mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima Hrvatske

Zaštićena područja doprinose očuvanju biološke i krajobrazne raznolikosti osobito rijetkih i ugroženih vrsta te njihovih staništa. U područjima pod raznim oblicima zaštite trajno su ograničene ili zabranjene ljudske djelatnosti koje bi ih mogle ugroziti, a u Republici Hrvatskoj je 447 lokaliteta pod nekom od zakonskih kategorija zaštite. U odgoju za okoliš polazi se od upoznavanja prirodnih znamenitosti kao dijela ukupne prirodne i kulturne baštine. Zato je cilj našeg istraživanja bio odgovoriti na pitanje koliko djeca mlađe školske dobi znaju o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj te koliko su svjesna važnosti zaštite prirode. Istraživanje je provedeno anketiranjem ukupno 63 učenika četvrtih razreda u Osnovnoj školi Vladimira Nazora u Đakovu. Anketa je sadržavala 14 pitanja objektivnog tipa. 49% ispitane djece je posjetilo barem jedan nacionalni park u Republici Hrvatskoj. Svi učenici poznaju da su nacionalni parkovi najpotpuniji oblici zaštićenog prostora, a od parkova prirode najpoznatiji su im Lonjsko polje, Medvednica i Kopački rit. Na pitanje zašto ljudi štite prirodu učenici su odgovarali: zato da bude uredna i lijepa, da bi ljudi, biljke i životinje mogli živjeti, zato što žele sačuvati šume, da bi očuvali život te da bude čista i nezagađena. Ukupni rezultati istraživanja pokazuju da je znanje djece mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj oskudno pa je zato potrebno provoditi što raznolikije izvanučioničke aktivnosti s djecom u prirodi te planski provoditi upoznavanje pojedinih zaštićenih prostora u Republici Hrvatskoj. Ove aktivnosti potrebno je provoditi na svim razinama obrazovanja, a za odgoj za okoliš i ukupni održivi razvoj, najvažnije su one koje se provode u rano školsko doba.

zaštićena prirodna područja ; djeca mlađe školske dobi

nije evidentirano

engleski

Knowledge of younger school age children about preotected nature areas in Croatia

nije evidentirano

protected nature areas ; younger school age children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

123-123.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup, Knjiga sažetaka

Jukić, Ante

Vukovar: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6894-46-8

Podaci o skupu

14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup

poster

13.09.2012-15.09.2012

Vukovar, Hrvatska

Povezanost rada

Biologija, Pedagogija