Znanje učenika mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima Hrvatske (CROSBI ID 589805)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Popović, Željko ; Vujinović, Suzana ; Užarević, Zvonimir ; Bogut, Irella
hrvatski
Znanje učenika mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima Hrvatske
Zaštićena područja doprinose očuvanju biološke i krajobrazne raznolikosti osobito rijetkih i ugroženih vrsta te njihovih staništa. U područjima pod raznim oblicima zaštite trajno su ograničene ili zabranjene ljudske djelatnosti koje bi ih mogle ugroziti, a u Republici Hrvatskoj je 447 lokaliteta pod nekom od zakonskih kategorija zaštite. U odgoju za okoliš polazi se od upoznavanja prirodnih znamenitosti kao dijela ukupne prirodne i kulturne baštine. Zato je cilj našeg istraživanja bio odgovoriti na pitanje koliko djeca mlađe školske dobi znaju o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj te koliko su svjesna važnosti zaštite prirode. Istraživanje je provedeno anketiranjem ukupno 63 učenika četvrtih razreda u Osnovnoj školi Vladimira Nazora u Đakovu. Anketa je sadržavala 14 pitanja objektivnog tipa. 49% ispitane djece je posjetilo barem jedan nacionalni park u Republici Hrvatskoj. Svi učenici poznaju da su nacionalni parkovi najpotpuniji oblici zaštićenog prostora, a od parkova prirode najpoznatiji su im Lonjsko polje, Medvednica i Kopački rit. Na pitanje zašto ljudi štite prirodu učenici su odgovarali: zato da bude uredna i lijepa, da bi ljudi, biljke i životinje mogli živjeti, zato što žele sačuvati šume, da bi očuvali život te da bude čista i nezagađena. Ukupni rezultati istraživanja pokazuju da je znanje djece mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj oskudno pa je zato potrebno provoditi što raznolikije izvanučioničke aktivnosti s djecom u prirodi te planski provoditi upoznavanje pojedinih zaštićenih prostora u Republici Hrvatskoj. Ove aktivnosti potrebno je provoditi na svim razinama obrazovanja, a za odgoj za okoliš i ukupni održivi razvoj, najvažnije su one koje se provode u rano školsko doba.
zaštićena prirodna područja ; djeca mlađe školske dobi
nije evidentirano
engleski
Knowledge of younger school age children about preotected nature areas in Croatia
nije evidentirano
protected nature areas ; younger school age children
nije evidentirano
Podaci o prilogu
123-123.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup, Knjiga sažetaka
Jukić, Ante
Vukovar: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6894-46-8
Podaci o skupu
14. Ružičkini dani, "Danas znanost - sutra industrija", Međunarodni znanstveno-stručni skup
poster
13.09.2012-15.09.2012
Vukovar, Hrvatska