Prirodoznanstvena pismenost učitelja – temelj kvelitetnog prirodoslovnog obrazovanja (CROSBI ID 589964)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vijtiuk, Nada ; Letina, Alena
hrvatski
Prirodoznanstvena pismenost učitelja – temelj kvelitetnog prirodoslovnog obrazovanja
U ovom radu razmatra se pojam prirodoznanstvene pismenosti i njena važnost u prirodoslovnom obrazovanju. U tu svrhu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi razinu prirodoznanstvene pismenosti studenata prve godine učiteljskog studija. Pojam prirodoznanstvene pismenosti u ovom istraživanju uključivao je nekoliko važnih aspekata: razumijevanje znanstvenih pojmova, interes za znanost i znanstvena istraživanja, informiranost o određenim znanstvenim područjima te stavove prema znanosti i njenoj ulozi u unaprijeđenju ljudskog društva. Istraživanje je provedeno anketiranjem studenta učiteljskog studija (N=51) na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Rezultati istraživanja pokazuju da je interes studenata za znanost i znanstvena istraživanja zadovoljavajuća, ali je njihovo zanimanje za znanost potrebno i dalje razvijati. Stavovi prema znanosti i njenoj ulozi u unaprijeđenju ljudskog društva su umjereno pozitivni, a njihova informiranost o određenim znanstvenim područjima je djelomična i kao takva ne odgovara razini prirodoznanstvene pismenosti koju bi budući učitelji trebali imati. Studenti također pokazuju konceptualno nerazumijevanje pojedinih znanstvenih pojmova. Budući da se odgovarajuća razina prirodoznanstvene pismenosti učitelja smatra važnom pretpostavkom razvoja prirodoznanstvene pismenosti učenika, na temelju rezultata ovog istraživanja dane su preporuke za njen razvoj u okviru programa formalnog obrazovanja učitelja.
prirodoznanstvena pismenost; znanost; znanstvena istraživanja; obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Teachers´ scientific literacy - an important basis of science education quality
nije evidentirano
scientific literacy; science; scientific research; education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Education in the Modern European Environment, Book of Abstracts
Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-55-7
Podaci o skupu
EMEE 2012 - Education in the Modern European Environment
predavanje
17.09.2012-18.09.2012
Opatija, Hrvatska