Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tragovima dječjih stopa: istraživačka perspektiva djeteta u radu na projektu (CROSBI ID 9611)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Slunjski, Edita Tragovima dječjih stopa: istraživačka perspektiva djeteta u radu na projektu. Zagreb: Profil International, 2012

Podaci o odgovornosti

Slunjski, Edita

hrvatski

Tragovima dječjih stopa: istraživačka perspektiva djeteta u radu na projektu

Projekt predstavlja oblik integriranog kurikuluma koji se zasniva na afirmaciji urođene znatiželje djece i poticanju njihova iskustvenog, samomotiviranog učenja. Za ostvarenje kvalitetnih projekata koji pogoduju razvoju kompetencija djece, u ustanovi ranog odgoja treba stvoriti odgovarajuće organizacijske pretpostavke tj. infrastrukture učenja. One se temelje na suvremenom shvaćanju djeteta, tj. shvaćanju djeteta kao istraživača, «mislioca», kao socijalnog subjekta sa specifičnim potrebama, pravima i kulturom te kao aktivnog građanina zajednice. O ustanovi ranog odgoja raspravlja se kao o mjestu “šetnje do otkrića”, mjestu suradnje, zajedništva i tolerancije te mjestu demokratičnog življenja, aktivnog sudjelovanja i suodlučivanja djece i odraslih. U radu se opisuju neke specifične dimenzije okruženja ustanove ranog odgoja kao podloge oblikovanja projekta i razvoja kompetencija djece. Za ostvarivanje kvalitetnih projekta u ustanovi ranog odgoja potrebno je osigurati kontinuirano profesionalno usavršavanje odgajatelja i drugih stručnih djelatnika ustanove, usmjereneno razvoju njihovih istraživačkih i refleksivnih umijeća. Pri tome se posebna pozornost posvećuje razvoju umijeća dobrog razumijevanja djece i njihovih aktivnosti, tj. izgrađivanju različitih strategija «slušanja» djece. Različite tehnike dokumentiranja aktivnosti djece, smatraju se «prozorom» u svijet njihova učenja i mogućom alatkom poticanja razvoja njihovih kompetencija. Dokumentacija doprinosi razvoju dijaloga i uključenosti svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa te osigurava trajnost zajedničkog učenja djece i odraslih tijekom projekta u ustanovi ranog odgoja. Posebna se pažnja posvećuje sofisticiranoj ulozi odgajatelja u oblikovanju projekta i razvoju kompetencija djece, koja se udaljuje se od svakog oblika manipuliranja djecom i njihovim aktivnostima. Snažno uporište oblikovanja projekta predstavlja zajedničko planiranje odgajatelja, zajednička realizacija i zajednička evaluacija aktivnosti projekta. Zajedničkim promišljanjem i usklađenim djelovanjem tijekom različitih aktivnosti, odgajatelji stvaraju prostor za kritičku diskusiju o različitim segmentima projekta, što je preduvjet njegova razvoja i osiguranja njegove kvalitete.

rad na projektu; ustanova ranog odgoja; istraživanje; dokumentiranje; dijalog

nije evidentirano

engleski

On the traces of children's feet

nije evidentirano

work on a project; early education institution; research; documenting; dialogue

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Profil International

2012.

978-953-12-1264-9

170

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija