Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji (CROSBI ID 590051)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Joković Oreb, Ines ; Pinjatela, Renata
hrvatski
Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji
Osnovni cilj istraživanja odnosio se na koncipiranje razvojnih integracijskih programa za ranu intervenciju kod djece s neurorazvojnim rizikom/neurorazvojnom teškocom, a daljnji ciljevi na: analizu nekih aspekata dijagnostike razvoja, prirodnih procesa rasta i sazrijevanja, mehanizma plasticnosti živcanog sustava i njihovo znacenje za re/habilitaciju ; provoenje i evaluacija razvojnih integracijskih programa u obitelji ; utvrđivanje angažmana roditelja u svakodnevnim aktivnostima djeteta kod kojeg postoje dijagnosticirane teškoce u razvoju ; edukaciju roditelja i strucnjaka koji rade s djecom s neurorazvojnim rizikom ; savjetovanje roditelja ; izvaninstitucionalnu pomoc i podršku obitelji djece s neurorazvojnim rizikom i posebno obitelji djece s dijagnosticiranim teškocama u razvoju. Istraživanjem je obuhvaceno 60-ero djece s neurorazvojnim rizikom/neurorazvojnom teškocom i njihovih obitelji, korisnika Kabineta za ranu psihomotoricku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveucilišta u Zagrebu. Korišteni mjerni instrumenti za djecu bili su: Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika ; Denver Developmental Screening II Test (DDST) ; Gross Motor Function Measure (GMFM – 66). Za roditelje: Upitnik o osnovnim demografskim karakteristikama ; Program brige o djeci (PBD) - Skala angažmana majke djeteta s teškocama u razvoju ( konstruiran za potrebe ovog istraživanja), Indeks roditeljskog stresa (Parenting Stress Index) i Procjena djetetove samoregulacije u ranom djetinjstvu (IBQ-R i ECBQ). Razvojni integracijski programi za ranu intervenciju sastoji se od tri meusobno povezana programa: 1) Rana razvojna re/habilitacija ( Neurorazvojni tretman-handling ; Senzorna integracija ; Komponente hranjenja ; Funkcionalno ucenje prema Montessori pedagogiji) b) Savjetovanje i podrška obitelji, c) Program svakodnevne brige o djetetu. Evaluacija rezultata izvršena je komponentnom analizom promjena stanja djeteta opisanog nad skupinom kvantitativnih varijabli registriranih kroz odreeni vremenski period (20 vremenskih tocaka). Ovakav nacin obrade podataka omogucen je primjenom algoritma INDIFF. U uzorku roditelja razlike među ispitanicima proučavane su pomocu robusne diskriminacijske analize. Osim što su rezultati doprinijeli jedinstvenom Nacionalnom programu zaštitnih mjera djece rođene s neurorazvojnim rizicima, takoer su doprinos teorijskoj, prakticnoj, preventivnoj i terapijskoj edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti te izvaninstitucionalnoj podršci obitelji. Primjena intenzivnog razvojnog integracijskog programa za ranu intervenciju za dijete s neurološkim abnormalnostima rezultirala je uspjehom u varijablama procjene.
razvojni integracijski programi za ranu intervenciju
nije evidentirano
engleski
Evaluation of the project Developmental integrational programmes for early intervention and pilot project „Early intervention in the family
nije evidentirano
developmental integrational programmes for early intervention
nije evidentirano
Podaci o prilogu
158-159.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska