Determinacija kvalitativnih kriterija animacije 3D modela (CROSBI ID 374384)

Batinić, Ivica Determinacija kvalitativnih kriterija animacije 3D modela / Mrvac, Nikola (mentor); Matijević, Mile (neposredni voditelj). Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2012

Batinić, Ivica

Mrvac, Nikola

Matijević, Mile

Determinacija kvalitativnih kriterija animacije 3D modela

Vizualni efekti koji omogućavaju novu dimenziju prikaza različitih objekata, sve češće se pojavljuju u svakodnevnom životu. Njihova pojava uzrokovana je naglim razvojem tehničkih znanosti pa time i računalne grafike. Često se postavlja pitanje na koji način su ostvareni ti vizualni efekti, 3D animacije i virtualna stvarnost. Sve su to produkti računalne grafike i animacije, područja vizualne računarske znanosti koja se razvijaju nezamislivom brzinom i nalaze svoju primjenu u inženjerstvu, znanosti, medicini, vojnim primjenama i umjetnosti. Danas je metoda klasičnog animiranog filma prevladana 3D animacijom zbog dramatične zastupljenosti računalne tehnologije, no principi klasične animacije nisu posve zanemareni. U računalnoj animaciji najbolje rezultate postižu autori i animatori školovani po principima klasične animacije, jer oni poznaju tehničke principe koje je moguće primijeniti na bilo kojem konfiguracijskom obrascu. Precizno znanje klasične tehnologije danas je od nezaobilazne važnosti više nego ikad i to u fazi projekta jer upravo računalna animacija dopušta daleko više improvizacije od klasične. Osnovni principi tradicionalne animacije koje je definirao Walt Disney Studios prije skoro 80 godina, danas se također primjenjuju u 3D animaciji. Kroz teoretski dio diplomskog rada opisano je 12 principa Disneyevih animacija, način primjene tih principa u 3D okruženju te njihovu implementaciju. Osim navedenog, u određenim poglavljima prikazana su pravila izrade 3D modela pogodnog za animaciju te sam proces animacije što ujedno sačinjava temelj praktičnog dijela rada. Praktični dio rada prikazuje stilizirani ljudski lik koji vrši određene radnje u skladu sa osnovnim principima animacije.

Autodesk Maya; teorija animacije ljudskih likova; skeletalna animacija; unaprijedna kinematika; inverzna kinematika; skinning; weighting; rigging

Determination of qualitative criteria animation 3D model

Autodesk Maya; animation theories of human figures; skeletal animation; forward kinematics; inverse kinematics; skinning; weighting; rigging