Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj suradničkih odnosa u razredu kroz radionice s učenicima (CROSBI ID 590324)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Žic Ralić, Anamarija ; Cvitković, Daniela ; Lisak, Natalija ; Žmegač, Anita Razvoj suradničkih odnosa u razredu kroz radionice s učenicima // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana et al. (ur.). Zagreb: Printera Grupa, 2012. str. 127-128

Podaci o odgovornosti

Žic Ralić, Anamarija ; Cvitković, Daniela ; Lisak, Natalija ; Žmegač, Anita

hrvatski

Razvoj suradničkih odnosa u razredu kroz radionice s učenicima

Cilj ovog rada je opis procesa poticanja razvoja suradničkih odnosa putem radionica s učenicima u razredu. Istraživačka pitanja su: Kakav je međusobni odnos dječaka i djevojčica u razredu? Koliko se učenici međusobno uvažavaju? Metodologija istraživanja je kvalitativna, a metode prikupljanja podataka su video zapisi radionica i radni zadatci s radionica. Sudionici istraživanja su učenici šestog razreda osnovne škole, s kojima se provodio program kroz tri mjeseca rada. Ukupno je održano 11 radionica. U analizi smo došli do tri kategorije: odnos dječaka i djevojčica, međusobno uvažavanje i intervencije voditelja radionica. Rezultati upućuju na pasivniju ali konstruktivnu ulogu djevojčica u odnosu na dječake, koji su dominantniji, aktivniji, u početku provocirajućeg ponašanja u odnosu na djevojčice. Učenici međusobni odnos opisuju kao neuvažavajući, a komunikaciju opisuju na način da se međusobno ne slušaju i govore u isti glas. Tijekom procesa, intervencije voditelja bile su: formiranje manjih grupa, stvaranje natjecateljskog konteksta i nagrade, isključivo grupni i suradnički zadaci, redefiniranje grupa kako bi se rasformirala grupa koja najlošije surađuje. Analiza pokazuje da učenici koji imaju razvijene komunikacijske vještine suradnjom postižu bolje rezultate što ih motivira na daljnju suradnju. Jedan dio učenika nije dobro surađivao. Tijekom vremena, potaknuti stalnim zajedničkim zadacima, počeli su surađivati i potom postizati uspjehe. Bez obzira na prve tri navedene intervencije neki učenici nisu surađivali s ostatkom grupe, zbog čega je primijenjena četvrta intervencija. Na kraju se članovi unutar skupina međusobno uvažavaju tijekom rada na zajedničkim zadacima. Provođenje ovih radionica doprinijelo je razvoju komunikacijskih vještina učenika. Stvaranje suradničkog konteksta i inzistiranje na zajedničkim zadacima dovelo je u međusoban odnos djecu koja spontano ne bi bila u interakciji. Time se otvara mogućnost razvoja prihvaćanja različitosti među djecom, što je vrijednost koja je nedovoljno zastupljena u školskom kontekstu. Suradničko učenje sve se više ističe kao dobar način učenja kako obrazovnih tako i odgojnih sadržaja.

suradnički odnosi; razred; radionice s učenicima

nije evidentirano

engleski

Development of collaborative relationships in the classroom through the workshops with students

nije evidentirano

collaborative relationships; classroom; workshops with students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

127-128.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina

Zagreb: Printera Grupa

978-953-6418-71-8

Podaci o skupu

8 međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim istraživanjima

predavanje

27.09.2012-29.09.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija