Primjena vizualnih i audiovizualnih medija u nastavi Prirode i društva (CROSBI ID 374798)

Žarković, Maja Primjena vizualnih i audiovizualnih medija u nastavi Prirode i društva / Borić, Edita (mentor); Škugor, Alma (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2012

Žarković, Maja

Borić, Edita

Škugor, Alma

Primjena vizualnih i audiovizualnih medija u nastavi Prirode i društva

U svoje istraživanje krenula sam od pretpostavke da postoji mnogo tema u nastavnom planu i programu kroz koje se mogu provući djeci zanimljivi mediji, te da bi na taj način učenicima nastava i učenje bilo zanimljivije, uspješnije, životnije, a i znanje bi im bilo dugotrajnije. Cilj ovoga istraživanja je analizom sadržaja proučiti nastavni plan i program i pojedine medije (knjiga (dječji roman), igrani film, animirani film, plakat) koje možemo uvrstiti u obradu nastavnih tema zadanim nastavnim planom i programom. Analizirala sam mogućnost uključivanja određenih medija u nastavu prirode i društva, tj. analizirala sam medije i nastavni plan i program te njihovu povezanost. Ukupno sam analizirala tri dječja romana, četiri animirana filma, od kojeg su dva kratkometražna i dva dugometražna, zatim tri igrana filma te tri plakata. Slučajnim odabirom dječjeg romana (Čudnovate zgode šegrta Hlapića, Duh u močvari, Priča o galebu i o mačku koji ga je naučio letjeti), igranog filma (Vlak u snijegu, Družba Pere Kvržice, Duh u močvari), animiranog filma (Ivica i Marica, Pepeljuga, Potraga za Nemom, Sammy na putu oko svijeta) te plakata (Piramida prehrane za djecu, Sigurno i vješto u prometu, Svako dijete treba obitelj) došla sam do zaključka da sam dosta nastavnih tema uspjela povezati sa navedenim medijima, ali ipak nešto više nastavnih tema pronašla sam za 1. i 2. razred, a nešto manje za 3. i 4. razred, ali to ne znači da ne postoje i mediji koji obrađuju više tematiku 3. i 4. razreda što svaki učitelj u svom radu može pravilnim izborom prilagoditi. Mediji su prisutni svugdje oko nas, a mi ih samo trebamo pametno iskoristiti. Ovim istraživanjem dokazala sam da se može i na drugačiji način učiti. Učenicima sama nastava postaje zanimljivija, aktivnije sudjeluju u njoj i na taj način zavole određeni nastavni predmet. Ključne riječi:

mediji; knjiga - dječji roman; igrani film; animirani film; plakat; nastavni plan i program; nastavni predmet priroda i društvo

Application of visual and audiovisual media in Science and Society

: media; books - children's novel; film; animation; posters; curriculum; subject; Science and Society