Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Position of students in Science and Society (CROSBI ID 374805)

Ocjenski rad | diplomski rad

Božić, Ana Position of students in Science and Society / Borić, Edita (mentor); Škugor, Alma (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2012

Podaci o odgovornosti

Božić, Ana

Borić, Edita

Škugor, Alma

engleski

Position of students in Science and Society

Položaj učenika u nastavi kroz povijest je bio različit. Kretao se od najpasivnijeg oblika gdje je učenik samo gledao i slušao, preko postupnog uvažavanja do aktivne uloge u tzv. nastavi usmjerenoj na učenika. Položajem u nastavi, učenik se priprema za različite uloge u društvu. Od prvoga dana školovanja valja mu omogućiti sudjelovanje u donošenju odluka, suradničko učenje, kritičko mišljenje, razvijanje osobnih interesa i mogućnosti, što je pretpostavka za međusobno razumijevanje, toleranciju i suradnju, u dvosmjernoj nastavnoj komunikaciji. Predmet diplomskoga rada je istražiti pomoću DASTT-C testa (Draw-A-Scientist-test) položaj učenika u nastavi prirode i društva. Postavljena je hipoteza da je na satima prirode i društva nastava usmjerena na učenika. Cilj diplomskoga rada je ispitati je li nastava usmjerena na učenika, učitelja ili na učitelja i učenika podjednako. Analiza crteža provedena je obraćajući pozornost na prisutnost 13 indikatora: demonstracija eksperimenta, učiteljica predaje/daje upute, učiteljica koristi vizualna nastavna sredstva i pomagala, učiteljica stoji, centralna pozicija učiteljice, učenici gledaju i slušaju, učenici odgovaraju učiteljici ili pišu odgovore, učenici sjede, stolovi poredani u redovima, učiteljičin stol je u prednjem dijelu učionice, oprema za pokuse je na učiteljičinom stolu, nastavna pomagala-ploča, projekcijsko platno i nastavna sredstva-pribor za pokuse, zidne karte. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama Ruđera Boškovića i fra. Ilije Starčevića, općine Orašje u Bosni i Hercegovini. Ispitanici su učenici 4. i 5. razreda (devetogodišnje škole). U istraživanju sudjelovalo je 125 učenika, od kojih su 59 učenici četvrtog razreda, a 66 učenici petog razreda. Prema rezultatima istraživanja hipoteza nije potvrđena. Zaključeno je da je nastava prirode i društva podjednako usmjerena na učenika i učitelja, što se pokazalo na 76% crteža. Da je nastava usmjerena na učenika pokazalo se na svega 17, 6% crteža, a nastava usmjerena na učitelja pokazala se na 6, 4% crteža. Rezultati pokazuju da su učenici četvrtog razreda u boljem položaju od učenika petog razreda, vjerojatno iz razloga što se u petom razredu vraća nastavi usmjerenoj na učitelja uz izliku pripremanja učenika za predmetnu nastavu. Ključne riječi: učenik-subjekt, nastava usmjerena na učenika, nastava usmjerena na učitelja, nastava prirode i društva

student-subject; teaching; student-centered; focused on teacher education; science lesson

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

12.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija