Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Violence from perspective of observer (CROSBI ID 374907)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pašić, Mirela Violence from perspective of observer / prof.dr.sc.Jasminka Zloković (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2012

Podaci o odgovornosti

Pašić, Mirela

prof.dr.sc.Jasminka Zloković

engleski

Violence from perspective of observer

Nasilje ili bullyng obuhvaća širok spektar agresivnog I neprimjerenog ponašanja među djecom. Počevši od neprimjerenog rješavanja sukoba do impulzivnog izražavanja ljutnje, nerijetko uz neko “oružje”. U ovom ću radu prikazati vrste nasilja te opisati načine kojima do istoga dolazi. Da bi došlo do bilo kojeg oblika nasilja odnosno zlostavljanja nužno je nekoliko elemenata ; u ovom slučaju to su osobe koje čine nasilnik, žrtva I promatrač odnosno publika. U ovom je radu naglasak na promatraču odnosno publici koja je indirektni sudionik izvršenog nasilja. U prilogu rada ide anketa koja će biti provedena s populacijom učenika srednjih škola, drugog I trećeg razreda, a anketnim pitanjima temelj će biti: 1) Tjelesno odnosno fizičko zlostavljanje iz perspektive promatrača 2) Seksualno zlostavljanje iz perspektive promatrača 3) Psihičko odnosno verbalno zlostavljanje iz perspektive promatrača Unutar svake kategorije razviti ću podpitanja kojima ću nastojati ispitati učenike o njihovoj ulozi u samome nasilju ukoliko su u istom sudjelovali neposredno prije ili tijekom svog školovanja te kako su na isto reagirali. Cilj ankete je dobiti uvid koliko često I u kolikom broju se srednjoškolci nalaze u ulozi promatrača u nasilju te reagiraju li na njega uopće, a ako reagiraju na koji to način čine. (Obavještavaju li osoblje škole o tome, roditelje, kolege vršnjake ili neke druge osobe?) Također bih, konzultirajući literaturu, pisala o utjecaju roditelja na promatrače u nasilju. Pomažu li ili pak odmažu svojem djetetu da spozna kakvi su oblici nasilja te kako bi ono trebalo reagirati ukoliko se nađe u situaciji u kojoj se odvija bilo koji oblik zlostavljanja. Pretražujući literaturu, naišla sam na, sadržajno, vrlo zanimljive radionice za roditelje u kojima im se nudi usvajanje određenog sadržaja čijim bi stjecanjem mogli svojoj djeci pružiti adekvatan savjet o nasilju. Vrlo vjerojatno smo se svi, više manje, našli u situaciji u kojoj smo sudjelovali u nasilju ; na direktan ili indirektan način te smo svi iskazali različite reakcije, neki od nas čak nisu niti primjetili da je to oblik nasilja odnosno nesvjesno su ga doživjeli , a neki smo čak poduzeli određene mjere kako bismo ispunili građansku dužnost te pomogli slabijem od sebe. Literatura koja govori o pasivnom nasilju odnosno o nasilju iz perspektive promatrača vrlo je raznolika I zanimljiva te smatram da ću, konzultirajući navedenu literaturu, moći koristiti vrlo korisne informacije te biti potaknuta I motivirana na kreiranje vlastitog kritičkog promišljanja o nasilju iz takove perspektive.

3. violence; observer; school; teacher; psychologist; abuse; prevention; family; parents; friends; victim; rapist;

Violence or bullying includes a range of inappropriate behaviour among children, from inappropriate dealing with conflict to impulsive expressing of anger, often by means of a „weapon“. This paper will show types of violence and describe how they are caused. Several elements are needed in order for violence to occur ; in this case those are a violent person, a victim and an observer, i.e. audience. This paper emphasises the observer (audience) who is a direct participant in violence performed. A survey, attached in the annex, was conducted among the second grade high school students. Survey questions are based on: 1) Physical abuse 2) Sexual abuse 3) Verbal (mental) abuse 4) Modern types of abuse-economic and social Within every category sub-questions will be developed and used to ask students about their role in violence, if they have taken part in it right before or during their education, and about their reaction to it. The objective of the survey is to see how often and how many of high school students take part in violence as observers, whether they react to it at all and if they do, in which way (whether they inform the school staff, parents, peers or some other persons).

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44

18.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija