Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama (CROSBI ID 591525)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Strsoglavec, Helena ; Joković Oreb, Ines ; Pinjatela, Renata
hrvatski
Primjena ranog razvojnog programa kod djece s West sindromom i višestrukim teškoćama
Rana intervencija je planirano i usmjereno poticanje cjelokupnog razvoja djeteta koje mora započeti u trenutku kada se uoči postojanje prvih znakova rizika ili razvojnih odstupanja. Služi dobrobiti djeteta, potiče razvoj kompetencija, minimalizira razvojne teškoće, pomaže kod prilagodbe roditelja i cjelokupnog obiteljskog funkcioniranja. Osnovni cilj ovog rada bio je strukturiranje edukacijsko–rehabilitacijskog programa usmjerenog poticanju kognitivnih, emocionalnih, socijalnih, motoričkih, komunikacijskih i govornih vještina djece s višestrukim teškoćama u okviru Ranog razvojnog integracijskog programa za dijete s višestrukim teškoćama koji se provodi u Kabinetu za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Program se provodio u obitelji blizanki s West sindromom kronološke dobi 2, 5 godine uz superviziju Kabineta za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, kroz 12 mjeseci u 2010. i 2011. godini. Rani razvojni integracijski program za dijete s višestrukim teškoćama koji se koristio u ovom radu obuhvaćao je osnovne elemente neurorazvojnog tretmana (NDT), programa senzorne integracije, kognitivne elemente razvoja (Piagetova teorija poticanja kognitivnog razvoja i funkcionalno učenje), Dennisonovu edukinestetičku metodu, komponente govora i jezika, orofacijalnu stimulaciju te važnost podrške i rada u obitelji djece s višestrukim teškoćama. Za postupke procjene i evaluacije korištena je Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika i Gunzburgov test psihomotoričkog razvoja čije komponente su se koristile kao varijable ovog istraživanja. Kao metoda obrade podataka korišten je program INDIFF komponentne analize stanja ispitanika kroz niz jednako udaljenih vremenskih točaka. Uzimajući u obzir statističke pokazatelje, rani razvojni integracijski program imao je pozitivan utjecaj na razvoj ispitanica. Kako bi u se potpunosti mogao razumijeti razvoj djevojčica, u tumačenju rezultata istraživanja u obzir je uzeta i genetska predispozicija te okruženje u kojem djevojčice odrastaju.
rani razvojni integracijski program; West sindrom; višestruke teškoće
nije evidentirano
engleski
Early developmental program of children with West syndrome and multiple disabilities
nije evidentirano
early developmental program; West syndrome; multiple disabilities
nije evidentirano
Podaci o prilogu
290-291.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
poster
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska