Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Bolonjski učitelji i pedagozi za nove uloge u školi i odgoju (CROSBI ID 591624)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Lapat, Goran ; Matijević, Milan Bolonjski učitelji i pedagozi za nove uloge u školi i odgoju // Kvalitet nastavnog i naučnog rada i bolonjski proces / Branković, Drago (ur.). Banja Luka, 2011. str. 113-126

Podaci o odgovornosti

Lapat, Goran ; Matijević, Milan

hrvatski

Bolonjski učitelji i pedagozi za nove uloge u školi i odgoju

Na kraju prvog decenija 21. stoljeća u obaveznim školama zemalja koje su nastale na području bivše Jugoslavije zaposleni su učitelji koji su školovani na različitim ustanovama, s različitim trajanjem školovanja i osposobljavanja te za različite kompetencije. Podsjetimo da su u godini 2011. u obveznim školama zaposleni učitelji koji su završili četverogodišnje ili petogodišnje učiteljske škole, zatim učiteljice i učitelji koji su završili dvogodišnje ili trogodišnje pedagoške akademije, pa učiteljice i učitelji koji su završili visoke učiteljske škole ili fakultete na kojima su stekli zvanje diplomiranih učitelja ili učiteljica ili profesor razredne nastave. I, već drugu godinu sa studija u osnovne škole dolaze učiteljice i učitelji primarnog obrazovanja koji su za to zvanje studirali pet godina studij prema bolonjskim načelima i idejama. I svi oni organiziraju nastavu u primarnom obrazovanju, odnosno na početnom stupnju obvezne škole. U kojim kompetencijama se razlikuju ili bi se trebali razlikovati ti učitelji i učiteljice? U mnogim školama su zaposleni i stručni suradnici (pedagozi ili psiholozi) koji bi trebali savjetovati i pomagati učiteljicama i učiteljima u obavljanju složenog nastavničkog posla. U čemu učiteljice i učitelje koji su završili tzv. bolonjske učiteljske studije mogu savjetovati magistri pedagogije ili psihologije? Kakvu pomoć trebaju ili traže učiteljice i učitelji koji su završili petogodišnji studij za stjecanje kompetencija učiteljica ili učitelja primarnog obrazovanja? Koje bi nove kompetencije mogli (trebali) preuzimati pedagozi koji su studirali prema bolonjskom modelu?

učitelj primarnog obrazovanja; obvezna škola; škola i odgoj; nove uloge učitelja; učiteljske kompetencije; pedagog

nije evidentirano

engleski

Teachers and Pedagouges Educated According to „Bologna Model“ for New Roles in School and Education

nije evidentirano

primary school teachers; compulsory school; school and education; new roles; teacher competencies; pedagogue

nije evidentirano

Podaci o prilogu

113-126.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kvalitet nastavnog i naučnog rada i bolonjski proces

Branković, Drago

Banja Luka:

978-99955-59-28-1

Podaci o skupu

Kvalitet nastavnog i naučnog rada i bolonjski proces

predavanje

17.11.2011-17.11.2011

Banja Luka, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija