Bolonjski učitelji i pedagozi za nove uloge u školi i odgoju (CROSBI ID 591624)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lapat, Goran ; Matijević, Milan
hrvatski
Bolonjski učitelji i pedagozi za nove uloge u školi i odgoju
Na kraju prvog decenija 21. stoljeća u obaveznim školama zemalja koje su nastale na području bivše Jugoslavije zaposleni su učitelji koji su školovani na različitim ustanovama, s različitim trajanjem školovanja i osposobljavanja te za različite kompetencije. Podsjetimo da su u godini 2011. u obveznim školama zaposleni učitelji koji su završili četverogodišnje ili petogodišnje učiteljske škole, zatim učiteljice i učitelji koji su završili dvogodišnje ili trogodišnje pedagoške akademije, pa učiteljice i učitelji koji su završili visoke učiteljske škole ili fakultete na kojima su stekli zvanje diplomiranih učitelja ili učiteljica ili profesor razredne nastave. I, već drugu godinu sa studija u osnovne škole dolaze učiteljice i učitelji primarnog obrazovanja koji su za to zvanje studirali pet godina studij prema bolonjskim načelima i idejama. I svi oni organiziraju nastavu u primarnom obrazovanju, odnosno na početnom stupnju obvezne škole. U kojim kompetencijama se razlikuju ili bi se trebali razlikovati ti učitelji i učiteljice? U mnogim školama su zaposleni i stručni suradnici (pedagozi ili psiholozi) koji bi trebali savjetovati i pomagati učiteljicama i učiteljima u obavljanju složenog nastavničkog posla. U čemu učiteljice i učitelje koji su završili tzv. bolonjske učiteljske studije mogu savjetovati magistri pedagogije ili psihologije? Kakvu pomoć trebaju ili traže učiteljice i učitelji koji su završili petogodišnji studij za stjecanje kompetencija učiteljica ili učitelja primarnog obrazovanja? Koje bi nove kompetencije mogli (trebali) preuzimati pedagozi koji su studirali prema bolonjskom modelu?
učitelj primarnog obrazovanja; obvezna škola; škola i odgoj; nove uloge učitelja; učiteljske kompetencije; pedagog
nije evidentirano
engleski
Teachers and Pedagouges Educated According to „Bologna Model“ for New Roles in School and Education
nije evidentirano
primary school teachers; compulsory school; school and education; new roles; teacher competencies; pedagogue
nije evidentirano
Podaci o prilogu
113-126.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kvalitet nastavnog i naučnog rada i bolonjski proces
Branković, Drago
Banja Luka:
978-99955-59-28-1
Podaci o skupu
Kvalitet nastavnog i naučnog rada i bolonjski proces
predavanje
17.11.2011-17.11.2011
Banja Luka, Bosna i Hercegovina