Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rana pismenost kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) (CROSBI ID 187712)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ščapec, Karolina ; Kuvač Kraljević, Jelena Rana pismenost kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 120-134

Podaci o odgovornosti

Ščapec, Karolina ; Kuvač Kraljević, Jelena

hrvatski

Rana pismenost kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT)

Rana pismenost obuhvaća vještine, znanja i stavove povezane s učenjem čitanja, koji se razvijaju prije formalne poduke čitanja i pisanja. Unatoč dobro poznatoj činjenici da su djeca s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) skupina rizična za teškoće u učenju čitanja i pisanja, vrlo je malo istraživanja usmjereno na ispitivanje rane pismenosti kod te ove skupine. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati sposobnosti i vještine rane pismenosti, odnosno sposobnosti fonološke svjesnosti i vještine pismenosti kod djece s PJT-om pred polazak u školu. Djeca uključena u istraživanje (N=30) procijenjena su na jezičnim sposobnostima - receptivni rječnik i fonološka svjesnost (rima, slogovna i fonemska analiza, izdvajanje početnog i završnog fonema, brisanje sloga i fonema, zamjena fonema te slogovno i fonemsko spajanje) – te na zadatcima pismenosti (imenovanje i pisanje slova, slikovni rječnik, dekodiranje i pisanje) i kognitivnim funkcijama, odnosno na verbalnom radnom pamćenju (učinkovitost fonološkog pamćenja i kapacitet verbalnog radnog pamćenja). Rezultati pokazuju da djeca s PJT-om neposredno pred početak školovanja imaju slabija postignuća na zadatcima rane pismenosti što je uvjetovano nižom razinom usvojenosti leksičkih jedinica te smanjenim kapacitetom i neučinkovitim djelovanjem verbalnog radnog pamćenja.

specific language impairment; early literacy; phonological awareness; receptive vocabulary; verbal working memory

nije evidentirano

engleski

Early literacy in children with Specific Language Impairment (SLI)

nije evidentirano

posebne jezične teškoće; rana pismenost; fonološka svjesnost; receptivni rječnik; verbalno radno pamćenje

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

2013.

120-134

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost