Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Comprehension and production of relative clauses in school-aged children with specific language impairment (CROSBI ID 592163)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Balija, Maja ; Hržica, Gordana ; Kuvač-Kraljević, Jelena ; Padovan, Nevena Comprehension and production of relative clauses in school-aged children with specific language impairment. 2012

Podaci o odgovornosti

Balija, Maja ; Hržica, Gordana ; Kuvač-Kraljević, Jelena ; Padovan, Nevena

engleski

Comprehension and production of relative clauses in school-aged children with specific language impairment

Usvajanje rečenica s umetnutim strukturama predstavlja visoko dostignuće jezičnog razvoja (primjerice, Kidd i Bavin 2002), a odgovori na pitanja koja su se nametnula istraživanjima gotovo svih aspekata sintaktičkog razvoja i danas su najčešće traženi u istraživanjima odnosnih rečenica (Hakuta 1981). Pri tome se u literaturi o jezičnom usvajanju pod tim širokim nazivom redovito misli na ono što se u kroatističkoj literaturi naziva atributnim odnosnim rečenicama. U ovom će se radu predstaviti rezultati istraživanja razumijevanja i proizvodnje odnosnih rečenica djece urednog jezičnog razvoja (UJR) i djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) te moguća primjena rezultata istraživanja u modeliranju eksperimenta praćenja pokreta očiju. Djeca s posebnim jezičnim teškoćama pokazuju brojne teškoće u proizvodnji, ali i razumijevanju složenih rečeničnih struktura (van der Lely 1996 ; Bishop i sur. 2000), pri čemu se najviše ističu teškoće s rečenicama čije razumijevanje i proizvodnja zahtijevaju određena pomicanja rečeničnih elemenata (Friedmann i Novogrodsky 2004). Rezultati na obje skupine zadatka pokazuju kako djeca s PJT-om imaju značajnih teškoća u razumijevanju i proizvodnji atributnih odnosnih rečenica. Teškoće se povećavaju sukladno sintaktičkoj složenosti struktura, pri čemu su kao čimbenici povećanja sintaktičke složenosti rabljeni pomak sintaktičke uloge surečenice s obzirom na glavnu rečenicu te središnje mjesto umetanja rečenice. Analiza pogrešaka potvrđuje pretpostavke o kvalitativno različitoj izvedbi djece s PJT-om od izvedbe kontrolne skupine. Ovi rezultati pružaju smjernice u razvoju zadataka kojima se jezična obrada može ispitati izravnim metodama praćenja, preciznije, uporabom uređaja za praćenje pokreta očiju. Prednost je ove metodologije pristup strategijama jezične obrade složenih sintaktičkih struktura.

relative clauses; movement; trace; children with Specific Language Impairment (SLI); praćenje pokreta očiju

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Četvrti hrvatski sintaktički dani

predavanje

08.11.2012-10.11.2012

Zagreb, Hrvatska; Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija