Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme (CROSBI ID 592249)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Matijević, Milan Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme // Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi / Marinković, Snežana (ur.). Užice: Učiteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu, 2012. str. 101-114

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme

U tekstu autor razmatra neke teleološke, semantičke i didaktičke dileme u vezi iskazivanja ishoda učenja te ciljeva koje u odgojnom i nastavnom procesu trebaju ostvariti učitelji i učenici. Odgoj je ovdje shvaćen kao međuljudski odnos u kojem se stvaraju uvjeti za optimalan razvoj ljudske jedinke, a nastava kao zajednički rad učenika i učitelja na ostvarivanju planski iskazanih operativnih i konkretiziranih ciljeva. Učenje kao proces i aktivnost ima individualnu i socijalnu dimenziju. Autor se posebno bavi utjecajima na određivanje i iskazivanje ciljeva odgoja, nastave i učenja sovjetskih, njemačkih, engleskih i američkih teoretičara u proteklih šezdeset godina na prostoru bivše Jugoslavije. U tekstu se podsjeća da je u prvoj trećini toga razdoblja snažan utjecaj sovjetskih autora, a koji se i danas osjeća u znanstvenoj i stručnoj pedagoškoj literaturi. Posebno je upozoreno na susret različitih teorija i terminologija, napose onih koji se odnose na iskazivanje očekivanja (ciljeva) i ishoda procesa odgoja, odnosno učenja. U tom susretu različitih teorija (koji sa sobom donose i osnovne pojmove, definicije, klasifikacije, paradigme itd.) u zadnjoj trećini navedenog perioda osjeća se dominacija utjecaja autora čiji su radovi objavljeni na engleskom jeziku i koji su u zadnjih dvadesetak godina dosta prevođeni i citirani od strane autora u državama nastalim raspadom bivše Jugoslavije. Glavne znanstvene metode na koje se autor oslanja ovdje su analiza sadržaja te historijska, semantička, dijalektička i komparativna analiza.

ciljevi odgoja; ciljevi učenja; ciljevi nastave; konkretizacija ciljeva; operacionalizacija ciljeva; teorije nastave; teorije učenja; teorije odgoja

nije evidentirano

engleski

Classification of Objectives and Outcomes of Teaching and Learning in School

nije evidentirano

educational objectives in terms of upbringing; teaching objectives; educational outcomes (in terms of upbringing); teaching outcomes; learning outcomes; compulsory education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

101-114.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi

Marinković, Snežana

Užice: Učiteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu

978-86-6191-008-1

Podaci o skupu

Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi

pozvano predavanje

09.11.2012-09.11.2012

Užice, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija