Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme (CROSBI ID 592249)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Ciljevi nastave, odgoja i učenja – teleološke, semantičke i didaktičke dileme
U tekstu autor razmatra neke teleološke, semantičke i didaktičke dileme u vezi iskazivanja ishoda učenja te ciljeva koje u odgojnom i nastavnom procesu trebaju ostvariti učitelji i učenici. Odgoj je ovdje shvaćen kao međuljudski odnos u kojem se stvaraju uvjeti za optimalan razvoj ljudske jedinke, a nastava kao zajednički rad učenika i učitelja na ostvarivanju planski iskazanih operativnih i konkretiziranih ciljeva. Učenje kao proces i aktivnost ima individualnu i socijalnu dimenziju. Autor se posebno bavi utjecajima na određivanje i iskazivanje ciljeva odgoja, nastave i učenja sovjetskih, njemačkih, engleskih i američkih teoretičara u proteklih šezdeset godina na prostoru bivše Jugoslavije. U tekstu se podsjeća da je u prvoj trećini toga razdoblja snažan utjecaj sovjetskih autora, a koji se i danas osjeća u znanstvenoj i stručnoj pedagoškoj literaturi. Posebno je upozoreno na susret različitih teorija i terminologija, napose onih koji se odnose na iskazivanje očekivanja (ciljeva) i ishoda procesa odgoja, odnosno učenja. U tom susretu različitih teorija (koji sa sobom donose i osnovne pojmove, definicije, klasifikacije, paradigme itd.) u zadnjoj trećini navedenog perioda osjeća se dominacija utjecaja autora čiji su radovi objavljeni na engleskom jeziku i koji su u zadnjih dvadesetak godina dosta prevođeni i citirani od strane autora u državama nastalim raspadom bivše Jugoslavije. Glavne znanstvene metode na koje se autor oslanja ovdje su analiza sadržaja te historijska, semantička, dijalektička i komparativna analiza.
ciljevi odgoja; ciljevi učenja; ciljevi nastave; konkretizacija ciljeva; operacionalizacija ciljeva; teorije nastave; teorije učenja; teorije odgoja
nije evidentirano
engleski
Classification of Objectives and Outcomes of Teaching and Learning in School
nije evidentirano
educational objectives in terms of upbringing; teaching objectives; educational outcomes (in terms of upbringing); teaching outcomes; learning outcomes; compulsory education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
101-114.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi
Marinković, Snežana
Užice: Učiteljski fakultet Univerziteta u Kragujevcu
978-86-6191-008-1
Podaci o skupu
Nastava i učenje : ciljevi, standardi, ishodi
pozvano predavanje
09.11.2012-09.11.2012
Užice, Srbija