Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Tratnik, Ljubica ; Božanić, Rajka Mlijeko i mliječni proizvodi / Bašić, Zoran (ur.). Zagreb: Hrvatska mljekarska udruga, 2012. 510..

Tratnik, Ljubica ; Božanić, Rajka

Bašić, Zoran

Mlijeko i mliječni proizvodi

Udžbenik je podijeljen u devet poglavlja. Koncipiran je na način da svako poglavlje započinje opisom ili definicijom mlijeka i mliječnih proizvoda i/ili općim stručnim principima koji vrijede za područje mljekarstva što djelo čini dobrim edukacijskim tekstom koji pomaže da se usvoje specifični detalji opisani u pojedinim poglavljima koji se na taj način lagano mogu povezati u cjelinu. U prvom poglavlju Mlijeko obrađeni su sastojci mlijeka, glavne osobine mlijeka, mikrobiologija te prehrambena vrijednost mlijeka. U drugom poglavlju Toplinski obrađeno mlijeko obrađeni su postupci obradbe mlijeka, osnove proizvodnje konzumnog mlijeka te postupci i primjena membranskih procesa. U trećem poglavlju Fermentirano mlijeko opisane su mikrobne kulture koje se koriste za proizvodnju fermentiranog mlijeka, osnove same proizvodnje, te prehrambena i zdravstvena vrijednost fermentiranog mlijeka. U četvrtom poglavlju Sirarstvo dan je pregled glavnih vrsta sireva, opisan je postupak proizvodnje sira, te prehrambena i zdravstvena vrijednost sira. U petom poglavlju Sirutka dani su postupci preradbe sirutke, te proizvodnja sira od sirutke. U šestom poglavlju Mlijeko u prahu opisana je proizvodnja mlijeka u prahu, zbivanja u kapljici mlijeka tijekom sušenja, rekonstitucija mlijeka u prahu i proizvodnja instant mlijeka. U sedmom poglavlju Maslac opisani su postupci proizvodnje maslaca, prinos maslaca te mane maslaca. U osmom poglavlju Sladoled dane su osnovne karakteristike sladoleda te opisana njegova proizvodnja. U devetom poglavlju Senzorska ocjena mlijeka i mliječnih proizvoda opisana su ljudska osjetila u senzorskoj ocjeni kvalitete proizvoda, opći principi senzorske ocjene te samo provođenje senzorske ocjene mlijeka i mliječnih proizvoda.

sirovo mlijeko; toplinski obrađeno mlijeko; fermentirano mlijeko; sirarstvo; sirutka; mlijeko u prahu; maslac; sladoled; senzorika

Milk and dairy products

raw milk; heat-treated milk; fermented milk; cheeses; whey; milk powder; butter; ice cream; sensory