Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom (CROSBI ID 592554)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Krulić, Kristina ; Velki, Tena Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom // IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja) / Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 40-x

Podaci o odgovornosti

Krulić, Kristina ; Velki, Tena

hrvatski

Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom

Velik broj istraživanja koji se bavi problematikom vršnjačkog nasilja nastoji otkriti zaštitne faktore koji će smanjiti njegovu učestalost, a jedan od tih faktora je i emocionalna inteligencija. Dosadašnja istraživanja pronašla su najznačajniju povezanost vršnjačkog nasilja s sposobnošću upravljanja emocijama, sposobnošću zauzimanja tuđe perspektive te sposobnošću prepoznavanja i razumijevanja osjećaja, no dobiveni rezultati razlikuju se ovisno o metodama korištenim za operacionalizaciju vršnjačkog nasilja i emocionalne inteligencije. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti postoji li povezanost nasilnog ponašanja i emocionalne inteligencije kod djece osnovnoškolske dobi. U tu svrhu su na uzorku od 158 učenika 5. do 8. razreda osnovne škole (50% djevojčica i 50% dječaka) primijenjeni Upitnik o nasilju među školskom djecom- samoprocjena djece (UNŠD), Upitnik o nasilju među školskom djecom – procjena nastavnika (UNDŠ-N), Test emocionalne inteligencije (ATTEI) i Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (ERIK). Dobiveni rezultati potvrđuju postojanje negativne povezanosti između emocionalne inteligencije (ATTEI) i stupnja počinjenog nasilja procijenjenog i od strane učenika i od strane nastavnika no nije potvrđena statistički značajna povezanost sa stupnjem doživljenog nasilja. Također je dobivena pozitivna povezanost nemogućnosti emocionalne regulacije i kontrole (ERIK) i stupnja doživljenog i počinjenog nasilja procijenjenog od strane samih učenika, dok nema značajne povezanosti s procjenama nastavnika. Dobivena odstupanja od dosadašnjih istraživanja mogu se objasniti neutvrđenom jasnom uzročno – posljedičnom vezom između doživljenog nasilja i emocionalne inteligencije, različitim metodama za procjenu emocionalne inteligencije i vršnjačkog nasilja te nepostojanjem jedinstvenog kriterija za određivanje točnog odgovora u ATTEI-u. Preporuka za buduća istraživanja ide u smjeru uspoređivanja rezultata na različitim mjerama procjene oba konstrukta s ciljem provjere važnosti različitih sposobnosti u okviru emocionalne inteligencije za pojavu vršnjačkog nasilja.

vršnjačko nasilje; emocionalna inteligencija; metode procjene; počinjeno nasilje; doživljeno nasilje

nije evidentirano

engleski

Examination of correlation between emotional intelligence and peer violonece

nije evidentirano

peer violence; emotional intelligence; assessment methods; committed violence; experienced violence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

40-x.

2012.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-314-054-4

Podaci o matičnoj publikaciji

IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja)

Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: „Nasilje i mentalno zdravlje – interdisciplinarni pristup“

predavanje

29.11.2012-01.12.2012

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija