Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom (CROSBI ID 592554)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Krulić, Kristina ; Velki, Tena
hrvatski
Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasilja među školskom djecom
Velik broj istraživanja koji se bavi problematikom vršnjačkog nasilja nastoji otkriti zaštitne faktore koji će smanjiti njegovu učestalost, a jedan od tih faktora je i emocionalna inteligencija. Dosadašnja istraživanja pronašla su najznačajniju povezanost vršnjačkog nasilja s sposobnošću upravljanja emocijama, sposobnošću zauzimanja tuđe perspektive te sposobnošću prepoznavanja i razumijevanja osjećaja, no dobiveni rezultati razlikuju se ovisno o metodama korištenim za operacionalizaciju vršnjačkog nasilja i emocionalne inteligencije. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti postoji li povezanost nasilnog ponašanja i emocionalne inteligencije kod djece osnovnoškolske dobi. U tu svrhu su na uzorku od 158 učenika 5. do 8. razreda osnovne škole (50% djevojčica i 50% dječaka) primijenjeni Upitnik o nasilju među školskom djecom- samoprocjena djece (UNŠD), Upitnik o nasilju među školskom djecom – procjena nastavnika (UNDŠ-N), Test emocionalne inteligencije (ATTEI) i Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (ERIK). Dobiveni rezultati potvrđuju postojanje negativne povezanosti između emocionalne inteligencije (ATTEI) i stupnja počinjenog nasilja procijenjenog i od strane učenika i od strane nastavnika no nije potvrđena statistički značajna povezanost sa stupnjem doživljenog nasilja. Također je dobivena pozitivna povezanost nemogućnosti emocionalne regulacije i kontrole (ERIK) i stupnja doživljenog i počinjenog nasilja procijenjenog od strane samih učenika, dok nema značajne povezanosti s procjenama nastavnika. Dobivena odstupanja od dosadašnjih istraživanja mogu se objasniti neutvrđenom jasnom uzročno – posljedičnom vezom između doživljenog nasilja i emocionalne inteligencije, različitim metodama za procjenu emocionalne inteligencije i vršnjačkog nasilja te nepostojanjem jedinstvenog kriterija za određivanje točnog odgovora u ATTEI-u. Preporuka za buduća istraživanja ide u smjeru uspoređivanja rezultata na različitim mjerama procjene oba konstrukta s ciljem provjere važnosti različitih sposobnosti u okviru emocionalne inteligencije za pojavu vršnjačkog nasilja.
vršnjačko nasilje; emocionalna inteligencija; metode procjene; počinjeno nasilje; doživljeno nasilje
nije evidentirano
engleski
Examination of correlation between emotional intelligence and peer violonece
nije evidentirano
peer violence; emotional intelligence; assessment methods; committed violence; experienced violence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
40-x.
2012.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-314-054-4
Podaci o matičnoj publikaciji
IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: Nasilje i mentalno zdravlje - interdisciplinarni pristup (program i sažeci izlaganja)
Kolesarić, Vladimir ; Križanić, Valerija ; Šincek, Daniela
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
IV. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja: „Nasilje i mentalno zdravlje – interdisciplinarni pristup“
predavanje
29.11.2012-01.12.2012
Osijek, Hrvatska